
Το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Ιαπωνίας, Imabari Shipbuilding, πρόκειται να εξαγοράσει την «ομοεθνή» ανταγωνίστρια εταιρεία, Minaminippon Shipbuilding. Σύμφωνα με ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, η εξαγορά πρόκειται να πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Απρίλιο, ενισχύοντας σημαντικά τη ναυπηγική δραστηριότητα της Imabari Shipbuilding, δημιουργώντας θετικές οικονομίες κλίμακας για το ναυπηγείο και συμβάλλοντας στην ανταγωνιστικότητα της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας.
Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο NYK World, το ναυπηγείο Minaminippon Shipbuilding ειδικεύεται σε ναυπηγήσεις και επισκευές δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς οχημάτων. Οι ετήσιες πωλήσεις του Minaminippon ανέρχονται σε $180 εκατ. περίπου, ενώ μεταξύ των μετόχων της εταιρείας βρίσκονται η Mitsui Engineering & Shipbuilding και η Mitsui O.S.K. Lines.
Ο έντονος ανταγωνισμός από τα κινεζικά και τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία έχουν οδηγήσει τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας σε ανάληψη ενεργειών με στόχο την αύξηση του μεριδίου τους στη ναυπηγική δραστηριότητα παγκοσμίως.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα Kawasaki Heavy Industries. Όπως αναφέρει παλαιότερο δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών τα συγκεκριμένα ιαπωνικά ναυπηγεία σχεδιάζουν να μεταφέρουν μέρος των δραστηριοτήτων τους στην Κίνα, με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων.
Η Kawasaki Heavy Industries διαθέτει από κοινού με την COSCO Shipping ένα ναυπηγείο, το Nantong COSCO KHI Ship Engineering (Nacks), το οποίο βρίσκεται στην επαρχία Τσιανγκσού, στην ανατολική ακτή της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, 130 χλμ. μακριά από τη Σαγκάη. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Nikkei η απόφαση της Kawasaki να μεταφέρει μέρος των ναυπηγικών της δραστηριοτήτων από την Ιαπωνία προς την Κίνα, ενδεχομένως να οδηγήσει και άλλες οικονομικά «ασθμαίνουσες» ιαπωνικές εταιρείες στην ανάληψη παρόμοιων στρατηγικών επιλογών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Τις απευθείας πτήσεις της από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ) στην πόλη Τσενγκτού μέσω Κωνσταντινούπολης, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ξεκίνησε η Sichuan Airlines. Η…
Υπέρτιτλος: Ραγδαία άνοδος των εισαγωγών ντίζελ της Ευρώπης και «χαμόγελα» για τα product tankers Καθώς η ζήτηση για ενέργεια στην Ευρώπη εντείνεται κατά τους…
Το μεγαλύτερο ταμείο της Νορβηγίας, το KLP, ανακοίνωσε ότι δεν θα συνεργάζεται πλέον με δύο εταιρείες που πωλούν εξοπλισμό στον ισραηλινό στρατό, καθώς αυτός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ