
Αξιοσημείωτη αύξηση καταγράφηκε στις διελεύσεις πλοίων μεταφοράς LNG και LPG από τη Διώρυγα του Παναμά το περασμένο έτος. Μετά την επέκταση της Διώρυγας τον Ιούνιο του 2016, το κόστος της οποίας ανήλθε σε $5 δις, έχει δοθεί η δυνατότητα να διέρχονται από αυτήν πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Πριν την επέκταση, μπορούσαν να διασχίσουν τη Διώρυγα πλοία χωρητικότητας έως και 80.000 τόνων με βύθισμα μικρότερο των 12,04 μ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά ο αριθμός των LNG πλοίων που διέσχισαν τη Διώρυγα άγγιξε τα 163 το περασμένο έτος, σε σχέση με τα 17 το 2016, ενώ ο αριθμός των LPG πλοίων διπλασιάστηκε από 449 το 2016 σε 876 το 2017. Παρά το γεγονός ότι το 2017 αποτέλεσε ένα πλήρες έτος λειτουργίας της νέας διώρυγας, συγκριτικά με το 2016, ωστόσο η αύξηση του αριθμού των διερχομένων LNG και LPG πλοίων δεν είναι αμελητέα.
Σύμφωνα με αναλυτές της S &P Global Platts, στην αύξηση αυτή συνέβαλαν και οι μεταφορές φορτίων LNG και LPG, κυρίως από λιμάνια που βρίσκονται κατά μήκος των ακτών του Κόλπου του Μεξικού προς τις ασιατικές αγορές, οι οποίες πραγματοποιούνταν μέσω της Διώρυγας.
Ο συνολικός αριθμός των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου που διέσχισαν τη Διώρυγα του Παναμά το περασμένο έτος ανήλθε σε 1.039. Οι περισσότερες διελεύσεις από τη Διώρυγα το περασμένο έτος αφορούσαν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (2.915), ακολουθώντας τα containerships (2.493) και τα chemical tankers (1.959).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επέκταση της Διώρυγας του Παναμά οδήγησε στην αύξηση του εμπορίου για τα λιμάνια που βρίσκονται στον Κόλπο του Μεξικού, κυρίως στον Κόλπο του Τέξας, ο οποίος αποτελεί έναν σημαντικό κόμβο για τις εξαγωγές πετροχημικών προϊόντων και LNG. Δεδομένης της σημαντικής θέσης που κατέχει η περιοχή του Κόλπου του Τέξας για το διεθνές εμπόριο η ExxonMobil αποφάσισε να προχωρήσει σε επενδύσεις αξίας $20 δις στην συγκεκριμένη περιοχή για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της στον πετροχημικό τομέα. Το γεγονός αυτό θα συμβάλει καταλυτικά στην περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών πετροχημικών προϊόντων από τις ΗΠΑ προς την Ασία μέσω της Διώρυγας του Παναμά.
Φωτό: micanaldepanama.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ