
Μία νέα ιδέα για δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου από θαλάσσιες εξέδρες (shuttle tankers) αναπτύχθηκε από το μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών στον συγκεκριμένο κλάδο, την εταιρεία Teekay, σε στενή συνεργασία με την Wärtsilä. Ο νέος αυτός σχεδιασμός θα προσφέρει ένα νέο επίπεδο οικολογικών και οικονομικών λύσεων χρησιμοποιώντας την «έξυπνη» τεχνολογία της Wärtsilä με καινοτόμους τρόπους.
Η έγκριση της ιδέας συνοδεύτηκε με παραγγελίες για τέσσερα τέτοια πλοία «επόμενης γενιάς» για την Teekay. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της Samsung Heavy Industries (SHI) στη Νότια Κορέα και θα διαθέτουν μια ευρεία ποικιλία από τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες της Wärtsilä, οι οποίες θα στοχεύουν στην επίτευξη καλύτερων συνολικών αποδόσεων.
Ο νέος σχεδιασμός αναμένεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές ισοδύναμων CO2 περισσότερο από 40% σε σύγκριση με τα συμβατικά δεξαμενόπλοια τύπου shuttle. Εκτός από τη δυνατότητα λειτουργίας με LNG σαν κύριο καύσιμο, οι μηχανές διπλού καυσίμου θα είναι επίσης σε θέση να λειτουργούν με ένα μείγμα LNG και ανακτημένων πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC), του αερίου δηλαδή που εξατμίζεται από τις δεξαμενές φορτίου κατά τη διάρκεια της φόρτωσης.
Χρησιμοποιώντας το ανακτημένο VOC ως καύσιμο αντί για τον εξαερισμό του στην ατμόσφαιρα, οι βλαβερές εκπομπές θα εξαλειφθούν, ενώ οι ανάγκες των πλοίων σε καύσιμα θα μειωθούν σημαντικά. Επιπλέον, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NΟx) από τα καυσαέρια της μηχανής θα μειωθούν πάνω από 80%, οι εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) θα εξαλειφθούν σχεδόν πλήρως, ενώ και οι εκπομπές σωματιδίων θα μειωθούν περισσότερο από 95%. Όλα αυτά τα περιβαλλοντικά οφέλη συνοδεύονται από εξίσου σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα, με σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων σε σύγκριση με τις συμβατικές λύσεις.
Φωτό: wartsila.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ