
Ο ποντοπόρος εμπορικός στόλος της Ελβετίας έχει μία ιστορία 76 ετών και είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός στόλος που διαθέτει σήμερα περίκλειστη χώρα σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο φαίνεται πως το 2017 υπήρξε ένα πολύ δύσκολο έτος για τον ελβετικό στόλο που αριθμεί πέριξ των 30 ποντοπόρων πλοίων.
Όπως μεταδίδει ο ελβετικός ειδησεογραφικός ιστότοπος «swissinfo.ch» ήδη δεκατρία ποντοπόρα πλοία έχουν πωληθεί σε ιδιαιτέρως χαμηλές τιμές, με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της χώρας να επιβαρύνεται με ένα κόστος της τάξης των €183 εκατ.
Συνολικά, ο ελβετικός εμπορικός στόλος διαθέτει 29 ποντοπόρα πλοία τα οποία χρηματοδοτούνται με εγγυημένα δάνεια έως το 2031. Οι ελβετικές αρχές έχουν εκδώσει εγγυήσεις συνολικού ύψους €655 εκατ. για πλοία που έχουν υψωμένη την ελβετική σημαία.
Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιούνιο το ελβετικό κοινοβούλιο ενέκρινε ένα ακόμα συμπληρωματικό δάνειο, ενώ τον Ιούλιο η κυβέρνηση αποφάσισε να διεξαχθεί οικονομικός έλεγχος σε όσους πλοιοκτήτες αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα. Ο έλεγχος ανατέθηκε σε εξειδικευμένη εταιρεία του Αμβούργου.
Όπως σημειώνεται στον ιστότοπο «swissinfo.ch», εάν παρουσιαστεί ανάγκη η κυβέρνηση της Ελβετίας μπορεί ακόμα και να επιτάξει τα υπό ελβετική σημαία εμπορικά πλοία για να εξασφαλίσει τα οικονομικά συμφέροντα και τις ανάγκες της χώρας. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο λόγος που ο ελβετικός στόλος δημιουργήθηκε το 1941, εν καιρώ πολέμου, και ο λόγος που οι Ελβετοί φορολογούμενοι «βοηθούν» με τους φόρους τους να διατηρηθεί σε λειτουργία ο εμπορικός στόλος της χώρας.
Φωτό: Swiss Maritime Navigation Office
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ