
H BIMCO και η CIRM (Comité International Radio-Maritime) απέστειλαν στον IMO την πρώτη πρόταση διεθνώς, για την υιοθέτηση πρότυπων μεθόδων συντήρησης του ναυτιλιακού λογισμικού στα πλοία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της BIMCO, δίχως την ύπαρξη πρότυπων μεθόδων αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες ανεπιθύμητων περιστατικών στα πλοία, τα οποία ενδεχομένως οδηγήσουν σε προβλήματα που σχετίζονται με την κυβερνοασφάλεια και άρα ενδέχεται να προκαλέσουν σημαντικές οικονομικές ζημίες.
Στην ανακοίνωση της BIMCO, ο Angus Frew, Secretary General και CEO της BIMCO αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «ελπίζουμε πως ολόκληρη η ναυτιλιακή βιομηχανία θα υιοθετήσει τα συγκεκριμένα πρότυπα, προκειμένου να καταστούν τα πλοία ασφαλέστερα και να αποτραπούν τυχόν κυβερνοεπιθέσεις».
Σημειώνεται πως στο παρελθόν έχουν καταγραφεί περιστατικά, κατά τα οποία τα πλοία υπέστησαν ολοκληρωτικά blackouts ή αντιμετώπισαν δυσλειτουργίες, τόσο στα ραντάρ όσο και στα σχετιζόμενα συστήματα, τα οποία οφείλονταν στον τρόπο λειτουργίας του υφιστάμενου λογισμικού.
Σκοπός του «Standard on Software Maintenance of Shipboard Equipment» είναι να διασφαλίσει πως οι ενημερώσεις στο λογισμικό των πλοίων θα πραγματοποιούνται συστηματικά και με ασφαλή τρόπο, διευκολύνοντας ταυτόχρονα την επικοινωνία των διαφόρων μελών που εμπλέκονται στη διαδικασία αλλά και στο μελλοντικό σχεδιασμό της συντήρησης.
Τα συγκεκριμένα πρότυπα περιλαμβάνουν την πρόσβαση του χρήστη σε μια ολοκληρωμένη λίστα με τις εκδόσεις λογισμικού που χρησιμοποιούν τα επιμέρους συστήματα του πλοίου, διευκολύνοντας την επαναφορά σε προηγούμενη έκδοση, όταν και εάν αυτό απαιτείται.
Σημειώνεται πως η BIMCO και η CIRM ευελπιστούν στην καθιέρωση των συγκεκριμένων προτύπων ως εκδόσεις των διεθνών προτύπων ISO, προκειμένου να καταστούν περισσότερο αποτελεσματικές, ενώ ήδη ομάδα εργασίας της BIMCO εργάζεται για την ολοκλήρωση των πρότυπων μεθόδων συντήρησης του ναυτιλιακού λογισμικού, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2021.
Φωτο: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ