
Με επιδίωξη να καταστεί η Γερμανία πρωτοπόρος σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων στη ναυτιλία, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας προχωρά στην εγκαινίαση ενός νέου χρηματοδοτικού προγράμματος, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αφορά τη ναυτιλία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας θα χρηματοδοτηθούν έως το 2020 με ένα συνολικό ποσό 278 εκ. ευρώ δράσεις που θα προωθούν την χρήση νέων τεχνολογιών και καυσίμων, σε όλα τα μέσα μεταφοράς, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η έμφαση, βέβαια, αναμένεται να δοθεί κυρίως στον τομέα της ναυτιλίας, με δεδομένο ότι ο εξοπλισμός/ανακατασκευή των υπαρχόντων πλοίων ή η ναυπήγηση νέων με δυνατότητα χρήσης LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου είναι χρονοβόρα αλλά και δαπανηρή. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Γερμανών εφοπλιστών, το πρόσθετο κόστος, σε σχέση με τα πλοία που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα, για δεξαμενές και γραμμές τροφοδοσίας είναι από 20 έως και 30% υψηλότερο.
Η επιλογή προώθησης και από το Βερολίνο του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου συνδέεται άμεσα με τις εντεινόμενες προσπάθειες των τελευταίων ετών για την προστασία του παγκόσμιου περιβάλλοντος από την υπερθερμανση και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Με βάση τις έρευνες έχει αποδειχθεί ότι η χρήση LNG από τα πλοία συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αλλά και ατμοσφαιρικών ρύπων. Σε αντίθεση με τα συμβατικά καύσιμα με βάση το πετρέλαιο, το LNG δεν προκαλεί εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx). Επίσης, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) είναι μειωμένεες κατά 90%, ενώ και οι εκπομπές σωματιδίων έως και σχεδόν 98% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ