
Με επιδίωξη να καταστεί η Γερμανία πρωτοπόρος σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων στη ναυτιλία, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας προχωρά στην εγκαινίαση ενός νέου χρηματοδοτικού προγράμματος, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αφορά τη ναυτιλία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας θα χρηματοδοτηθούν έως το 2020 με ένα συνολικό ποσό 278 εκ. ευρώ δράσεις που θα προωθούν την χρήση νέων τεχνολογιών και καυσίμων, σε όλα τα μέσα μεταφοράς, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η έμφαση, βέβαια, αναμένεται να δοθεί κυρίως στον τομέα της ναυτιλίας, με δεδομένο ότι ο εξοπλισμός/ανακατασκευή των υπαρχόντων πλοίων ή η ναυπήγηση νέων με δυνατότητα χρήσης LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου είναι χρονοβόρα αλλά και δαπανηρή. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Γερμανών εφοπλιστών, το πρόσθετο κόστος, σε σχέση με τα πλοία που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα, για δεξαμενές και γραμμές τροφοδοσίας είναι από 20 έως και 30% υψηλότερο.
Η επιλογή προώθησης και από το Βερολίνο του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου συνδέεται άμεσα με τις εντεινόμενες προσπάθειες των τελευταίων ετών για την προστασία του παγκόσμιου περιβάλλοντος από την υπερθερμανση και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Με βάση τις έρευνες έχει αποδειχθεί ότι η χρήση LNG από τα πλοία συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αλλά και ατμοσφαιρικών ρύπων. Σε αντίθεση με τα συμβατικά καύσιμα με βάση το πετρέλαιο, το LNG δεν προκαλεί εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx). Επίσης, οι εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) είναι μειωμένεες κατά 90%, ενώ και οι εκπομπές σωματιδίων έως και σχεδόν 98% σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ