
Φαίνεται ότι η «ενοποίηση» στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό και το 2018.
Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, σύμφωνα με τον οποίο αρκετές εταιρείες στην αγορά των containerships πρόκειται να προχωρήσουν σε συμμαχίες, συγχωνεύσεις και σε εξαγορές, με στόχο να αναπτύξουν το μερίδιο αγοράς τους, να βελτιώσουν την αποδοτικότητά τους, να αντιμετωπίσουν τον έντονο ανταγωνισμό αλλά και τη συνεχιζόμενη υπερπροσφορά που επικρατεί στην εν λόγω αγορά.
Αναλυτές του οίκου Moody’s επισημαίνουν ότι μέσω των νέων στρατηγικών οι εταιρείες βελτιώνουν την αποδοτικότητά τους χωρίς να προστρέξουν σε δανεισμό, ενώ συγχρόνως αναφέρουν ότι όσες εταιρείες αποφασίσουν να μην προχωρήσουν σε συνεργασίες με άλλες εταιρείες στον ίδιο χώρο θα βιώσουν εντονότερο ανταγωνισμό, καθώς θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση και δεν θα διαθέτουν το πολυπόθητο στο χώρο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε συνδυασμό με μικρότερο κόστος λειτουργίας που εξασφαλίζουν οι οικονομίες κλίμακας.
Λίγο πριν το κλείσιμο του τρέχοντος έτους ολοκληρώθηκε η συγχώνευση της UASC (United Arab Shipping Company) και της γερμανικής Hapag-Lloyd, με την Hapag-Lloyd να αποτελεί πλέον την πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, ενώ στις αρχές του τρέχοντος μήνα ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της Hamburg Süd από την Maersk.
Επίσης, σύντομα, πρόκειται να δημιουργηθεί και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, η οποία θα προκύψει από την εξαγορά της OOCL από την COSCO.
Φωτό: maersk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ