
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η στατιστική ανάλυση της βάσης δεδομένων EEDI του IMO κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένα σημαντικό μερίδιο του στόλου των νεοναυπηγηθέντων πλοίων συμμορφώνεται ήδη με τις απαιτήσεις του σχεδιασμού της τρέχουσας και της μελλοντικής (2025) αποτελεσματικότητας.
Συγκεκριμένα το 71% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 69% των πλοίων μεταφοράς γενικού φορτίου, το 26% των τάνκερ και το 13% των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου ήδη συμμορφώνονται με την απαίτηση 2025 EEDI (δηλαδή – 30% πιο ενεργειακά αποδοτικά τα πλοία σε σύγκριση με τη γραμμή αναφοράς). Για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από 1%.
Για το λόγο αυτό, η μελέτη συνιστά την αναθεώρηση των υφιστάμενων στόχων του EEDI και τη θέσπιση μελλοντικών προτύπων σχεδιασμού, που θα πρέπει να βασίζονται στην απόδοση των 10% καλύτερων πλοίων σε κάθε κατηγορία.
Η ανάλυση της βάσης δεδομένων IMO EEDI αποκαλύπτει ότι, με εξαίρεση τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ένα μεγάλο μέρος των πλοίων σε όλες τις κατηγορίες συμμορφώνονται ήδη με τη βελτίωση κατά 30% που απαιτείται από το στόχο της Φάσης 3 κατά μέσο όρο τη δεκαετίας.
Η Φάση 3 αφορά τα πλοία που κατασκευάστηκαν μετά το 2025, τα οποία θα πρέπει να έχουν απόδοση σχεδιασμού, τουλάχιστον 30% χαμηλότερη από την γραμμή αναφοράς.
Λιγότερο από το 1% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου συμμορφώνεται με τους στόχους της Φάσης 3.
Ωστόσο, η απόδοση των κορυφαίων 10% ηγετών της αγοράς μεταξύ των φορτηγών πλοίων ικανοποιεί σχεδόν τις απαιτήσεις της Φάσης 3.
Δεδομένου ότι κανένας μεταφορέας χύδην φορτίου δεν έχει αναφέρει την χρήση καινοτόμων ηλεκτρικών και / ή μηχανική εξοικονόμηση ενέργειας, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες περαιτέρω βελτίωσης σε αυτή την κατηγορία πλοίων.
Αυτό επίσης ισχύει για όλους τους μεγάλους τύπους πλοίων, εκ των οποίων μόνο το 9% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναφέρει την χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.
Προκειμένου να δοθεί κίνητρο για την περαιτέρω ανάπτυξη τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας τα καινοτόμα σχέδια πλοίων, η αναθεώρηση των υφιστάμενων και ο καθορισμός των μελλοντικών προτύπων σχεδιασμού θα πρέπει να βασίζεται την απόδοση του 10% των καλύτερων πλοίων στην αγορά.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JEON HEON-KYUN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ