
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η στατιστική ανάλυση της βάσης δεδομένων EEDI του IMO κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένα σημαντικό μερίδιο του στόλου των νεοναυπηγηθέντων πλοίων συμμορφώνεται ήδη με τις απαιτήσεις του σχεδιασμού της τρέχουσας και της μελλοντικής (2025) αποτελεσματικότητας.
Συγκεκριμένα το 71% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το 69% των πλοίων μεταφοράς γενικού φορτίου, το 26% των τάνκερ και το 13% των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου ήδη συμμορφώνονται με την απαίτηση 2025 EEDI (δηλαδή – 30% πιο ενεργειακά αποδοτικά τα πλοία σε σύγκριση με τη γραμμή αναφοράς). Για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο από 1%.
Για το λόγο αυτό, η μελέτη συνιστά την αναθεώρηση των υφιστάμενων στόχων του EEDI και τη θέσπιση μελλοντικών προτύπων σχεδιασμού, που θα πρέπει να βασίζονται στην απόδοση των 10% καλύτερων πλοίων σε κάθε κατηγορία.
Η ανάλυση της βάσης δεδομένων IMO EEDI αποκαλύπτει ότι, με εξαίρεση τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ένα μεγάλο μέρος των πλοίων σε όλες τις κατηγορίες συμμορφώνονται ήδη με τη βελτίωση κατά 30% που απαιτείται από το στόχο της Φάσης 3 κατά μέσο όρο τη δεκαετίας.
Η Φάση 3 αφορά τα πλοία που κατασκευάστηκαν μετά το 2025, τα οποία θα πρέπει να έχουν απόδοση σχεδιασμού, τουλάχιστον 30% χαμηλότερη από την γραμμή αναφοράς.
Λιγότερο από το 1% των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου συμμορφώνεται με τους στόχους της Φάσης 3.
Ωστόσο, η απόδοση των κορυφαίων 10% ηγετών της αγοράς μεταξύ των φορτηγών πλοίων ικανοποιεί σχεδόν τις απαιτήσεις της Φάσης 3.
Δεδομένου ότι κανένας μεταφορέας χύδην φορτίου δεν έχει αναφέρει την χρήση καινοτόμων ηλεκτρικών και / ή μηχανική εξοικονόμηση ενέργειας, ωστόσο υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες περαιτέρω βελτίωσης σε αυτή την κατηγορία πλοίων.
Αυτό επίσης ισχύει για όλους τους μεγάλους τύπους πλοίων, εκ των οποίων μόνο το 9% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναφέρει την χρήση καινοτόμων τεχνολογιών.
Προκειμένου να δοθεί κίνητρο για την περαιτέρω ανάπτυξη τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας τα καινοτόμα σχέδια πλοίων, η αναθεώρηση των υφιστάμενων και ο καθορισμός των μελλοντικών προτύπων σχεδιασμού θα πρέπει να βασίζεται την απόδοση του 10% των καλύτερων πλοίων στην αγορά.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JEON HEON-KYUN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ