
Μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες άκαρπων ερευνών, οι Aρχές της Αργεντινής αποφάσισαν το πέρας των επιχειρήσεων διάσωσης τυχόν επιζώντων από τα 44 μέλη του πληρώματος του χαμένου υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, ARA San Juan.
Σε δηλώσεις του ο Ενρίκε Μπάλμπι, εκπρόσωπος του ΠΝ της Αργεντινής τόνισε πως παρά τις προσπάθειες στάθηκε αδύνατη η εύρεση του υποβρυχίου και αποφασίστηκε η αποχώρηση των ομάδων έρευνας και διάσωσης από τις επιχειρήσεις, καθώς έχει χαθεί κάθε ελπίδα για ανεύρεση επιζώντων από το υποβρύχιο. Με βάση τα όσα είχαν δηλώσει αξιωματούχοι του ΠΝ της Αργεντινής, το υποβρύχιο είχε οξυγόνο για τουλάχιστον 7 με 10 ημέρες.
Βέβαια, οι προσπάθειες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου θα συνεχιστούν με παροχή τεχνογνωσίας και ανθρώπινου δυναμικού και από άλλες χώρες (Ουρουγουάη, Χιλή, Βραζιλία, Περού, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο). Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια ζώνη ακτίνας 36 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο της καταγεγραμμένης έκρηξης. Στις έρευνες συμμετέχουν 28 πλοία και εννέα αεροσκάφη, ενώ στις έρευνες εμπλέκονται σχεδόν 4.000 άτομα.
Να σημειωθεί ότι το υποβρύχιο είχε αποπλεύσει την Κυριακή 11 Νοεμβρίου από την Ουσουάια, που βρίσκεται στο νότιο άκρο της Αργεντινής, με προορισμό τη βάση του, το Μαρ ντε Πλάτα, η οποία βρίσκεται στις βόρεις ακτές της χώρας κοντά στο Μπουένος Άιρες. Το πρωί της 15ης Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η τελευταία επικοινωνία με το υποβρύχιο, ενώ βρισκόταν στον κόλπο του Σαν Χόρχε, 450 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα καταγράφηκε υποθαλάσσια έκρηξη στην περιοχή της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΠΝ της Αργεντινής, πριν εξαφανιστεί το υποβρύχιο είχε λάβει διαταγές να επιστρέψει στη ναυτική βάση Μαρ ντε Πλάτα, καθώς είχε αναφέρει ότι νερό είχε εισρεύσει στο υποβρύχιο από το σνόρκελ, το οποίο επιτρέπει να λειτουργεί κανονικά ένα υποβρύχιο ενώ βρίσκεται σε κατάδυση παρέχοντας τη δυνατότητα εισόδου φρέσκου αέρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ARGENTINA NAVY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ