
Μετά από σχεδόν δύο εβδομάδες άκαρπων ερευνών, οι Aρχές της Αργεντινής αποφάσισαν το πέρας των επιχειρήσεων διάσωσης τυχόν επιζώντων από τα 44 μέλη του πληρώματος του χαμένου υποβρυχίου του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας, ARA San Juan.
Σε δηλώσεις του ο Ενρίκε Μπάλμπι, εκπρόσωπος του ΠΝ της Αργεντινής τόνισε πως παρά τις προσπάθειες στάθηκε αδύνατη η εύρεση του υποβρυχίου και αποφασίστηκε η αποχώρηση των ομάδων έρευνας και διάσωσης από τις επιχειρήσεις, καθώς έχει χαθεί κάθε ελπίδα για ανεύρεση επιζώντων από το υποβρύχιο. Με βάση τα όσα είχαν δηλώσει αξιωματούχοι του ΠΝ της Αργεντινής, το υποβρύχιο είχε οξυγόνο για τουλάχιστον 7 με 10 ημέρες.
Βέβαια, οι προσπάθειες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου θα συνεχιστούν με παροχή τεχνογνωσίας και ανθρώπινου δυναμικού και από άλλες χώρες (Ουρουγουάη, Χιλή, Βραζιλία, Περού, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο). Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια ζώνη ακτίνας 36 χιλιομέτρων γύρω από το σημείο της καταγεγραμμένης έκρηξης. Στις έρευνες συμμετέχουν 28 πλοία και εννέα αεροσκάφη, ενώ στις έρευνες εμπλέκονται σχεδόν 4.000 άτομα.
Να σημειωθεί ότι το υποβρύχιο είχε αποπλεύσει την Κυριακή 11 Νοεμβρίου από την Ουσουάια, που βρίσκεται στο νότιο άκρο της Αργεντινής, με προορισμό τη βάση του, το Μαρ ντε Πλάτα, η οποία βρίσκεται στις βόρεις ακτές της χώρας κοντά στο Μπουένος Άιρες. Το πρωί της 15ης Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε η τελευταία επικοινωνία με το υποβρύχιο, ενώ βρισκόταν στον κόλπο του Σαν Χόρχε, 450 χιλιόμετρα ανοικτά των ακτών της Αργεντινής.
Λίγο αργότερα καταγράφηκε υποθαλάσσια έκρηξη στην περιοχή της τελευταίας θέσης του υποβρυχίου. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ΠΝ της Αργεντινής, πριν εξαφανιστεί το υποβρύχιο είχε λάβει διαταγές να επιστρέψει στη ναυτική βάση Μαρ ντε Πλάτα, καθώς είχε αναφέρει ότι νερό είχε εισρεύσει στο υποβρύχιο από το σνόρκελ, το οποίο επιτρέπει να λειτουργεί κανονικά ένα υποβρύχιο ενώ βρίσκεται σε κατάδυση παρέχοντας τη δυνατότητα εισόδου φρέσκου αέρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ARGENTINA NAVY
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ο κύριος και η κυρία Λασκαρίδη επέλεξαν να τιμήσουν αυτή τη σπουδαία προσφορά σας με ένα συμβολικό δώρο, την κατασκευή ενός ειδικού ρολογιού ελληνικής…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ