
Της Μαρίας Μπερτζέλετου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης, ως προς την ικανότητα μεταφοράς φορτίου, βρέθηκε ο ελληνόκτητος στόλος, καθώς η ελληνόκτητη ναυτιλία το 2017 βρίσκεται στα 309 εκατ. τόνους, με 4.199 πλοία.
Σύμφωνα με την έρευνα «The Review of Maritime Transport 2017 της UNCTAD, την Ελλάδα ακολουθούν η Ιαπωνία (3.901 πλοία, με 224 εκατ. τόνους,) η Κίνα (5.206 πλοία, με 165 εκατ. τόνους), η Γερμανία (3.090 πλοία, με 112 εκατ. τόνους) και η Σιγκαπούρη (2.599 πλοία, με 104 τόνους).
Οι παραπάνω χώρες ελέγχουν σχεδόν τον μισό στόλο (από άποψης χωρητικότητας) στον κόσμο- συγκεκριμένα, το 49,5%.
Μεταξύ των κορυφαίων 35 χωρών βρίσκεται μόνο μία χώρα από τη Λατινική Αμερική (Βραζιλία) και καμία από την Αφρική.
Από άποψη αριθμού πλοίων, η Κίνα είναι πρώτη (5.206 πλοία ολικής χωρητικότητας 1.000 τόνων και άνω, συμπεριλαμβανομένων πολλών μικρών πλοίων, που χρησιμοποιούνται στην ακτοπλοΐα).
Ο ελληνόκτητος στόλος εμφανίζεται να έχει τα περισσότερα τάνκερ, ενώ η Κίνα τα περισσότερα πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου, την στιγμή που η Γερμανία είναι πρώτη στα containerships.
Οι πέντε πιο δημοφιλείς σημαίες είναι του Παναμά, της Λιβερίας, των Νήσων Μάρσαλ, του Χονγκ Κονγκ και της Σιγκαπούρης: Συνολικά κατέχουν μερίδιο 57,8% (η ελληνική σημαία είναι στην 9η θέση).
Τρεις χώρες- η Ν. Κορέα, η Κίνα και η Ιαπωνία- ναυπήγησαν το 91,8% της παγκόσμιας ολικής χωρητικότητας το 2016, μεταξύ των οποίων πρώτη είναι η Ν. Κορέα, με 38,1%.
Στην αγορά των διαλύσεων η Ινδία, το Μπανγκλαντές, το Πακιστάν και η Κίνα αντιπροσωπεύουν το 94,9% των συνολικών διαλύσεων πλοίων για το 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ