
Παρά το γεγονός ότι πραγματοποιούνται ακόμα ναυπηγήσεις κάποιων containerships, ιδιαίτερα μεγάλης χωρητικότητας, ωστόσο το βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία εμφανίζεται εμφανώς μειωμένο συγκριτικά με το παρελθόν. Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships παρουσιάζει κατακόρυφη πτώση σε όρους TEUs, της τάξεως του 58%, συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2008, μήνας στον οποίο το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είχε καταγράψει ρεκόρ (6,8 εκατ. TEUs). Σύμφωνα με έρευνα της Clarkson, μέχρι τις αρχές του Νοεμβρίου του 2017, το βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων παγκοσμίως περιλάμβανε 368 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 2,8 εκατ. TEUs.
Τον περασμένο Οκτώβριο η συνολική χωρητικότητα των πλοίων υπό παραγγελία ανερχόταν σε 2,6 εκατ. TEUs, το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από το Δεκέμβριο του 2003. Όπως προκύπτει από την έρευνα της Clarksons, οι μειωμένες παραγγελίες που έχουν δεχτεί τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία παραδοσιακά πρωτοπορούσαν στη ναυπήγηση containerships επιδρούν στο βιβλίο παραγγελιών παγκοσμίως.
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons από το 2008 έως και το 2016 τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναλάμβαναν το 56% των παγκόσμιων παραγγελιών για containerships μεγέθους 8.000 TEUs και άνω. Πλέον, δεδομένων και των μειωμένων παραγγελιών σε νέα containerships παγκοσμίως, το βιβλίο παραγγελιών των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων στις αρχές του Νοέμβρη περιλάμβανε πλοία συνολικής χωρητικότητας 0,6 εκατ. TEUs., μείωση κατά 31% σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο.
Τον περασμένο Μάιο, το βιβλίο παραγγελιών των νοτιοκορεάτικων ναυπηγείων σε όρους TEUs ήταν μικρότερο από το σύνολο των παραγγελιών των κινεζικών και των ιαπωνικών ναυπηγείων. Τα κινέζικα ναυπηγεία αποτελούν πλέον έναν σημαντικό ανταγωνιστή των νοτιοκορεάτικων, καθώς κατά τη διάρκεια του 2017 έχουν αναλάβει το 36% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα containerships μεγέθους 8.000 TEUs και άνω, συγκριτικά με το 18% των παραγγελιών του 2008.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ