Σε ανοδικά επίπεδα το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Σε ανοδικά επίπεδα το λειτουργικό κόστος των πλοίων

152
Σε ανοδικά επίπεδα το λειτουργικό κόστος των πλοίων

Οριακή αύξηση καταγράφηκε στο λειτουργικός κόστος των πλοίων κατά τη διάρκεια του 2017, έπειτα από δύο χρόνια συνεχούς πτώσης. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για άνοδο του λειτουργικού κόστους, λόγω αύξησης των ασφαλίστρων, σύμφωνα με τον Οίκο Drewry.

Η μικρή αύξηση και η σταθεροποίηση του λειτουργικού κόστους σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη οφείλεται στην ανάκαμψη που παρατηρείται σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας.

Όπως προκύπτει από την έκθεση «Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2017/18» της Drewry, τo μέσο λειτουργικό κόστος των πλοίων σε ημερήσια βάση, λαμβάνοντας υπόψη 44 διαφορετικούς τύπους και μεγέθη πλοίων, αυξήθηκε κατά 0,9% το 2017, συγκριτικά με την μείωση κατά 7,5% που είχε καταγραφεί τα δύο προηγούμενα έτη. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους το κόστος λειτουργίας στα πλοία όλων των αγορών σημείωσαν αύξηση, εκτός από την αγορά των containerships όπου σημειώθηκε πτώση για τρίτη συνεχή χρονιά.

Ωστόσο, αναλυτές της Drewry επισημαίνουν ότι η υφιστάμενη υπερπροσφορά σε πολλές αγορές θα συνεχίζει να ασκεί πιέσεις στο λειτουργικό κόστος, ιδιαίτερα όσων κατηγοριών κόστους υπόκεινται στον άμεσο έλεγχο των πλοιοκτητών, όπως είναι το κόστος στελέχωσης των πλοίων, οι επισκευές και η συντήρηση αυτών, τα ανταλλακτικά και το διοικητικό κόστος.

Ο κ. Martin Dixon, επικεφαλής του τμήματος Research Products της Drewry, επεσήμανε ότι οι μεγάλες ζημιές που έχουν καταγραφεί σε πλοία, καθώς και οι απώλειες αυτών από φυσικές καταστροφές κατά τη διάρκεια του 2017 θα έχουν ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια τα ασφάλιστρα στις ασφαλίσεις Hull & Machinery, καθώς και τα ασφάλιστρα των P & I Clubs.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.