
Η Γερμανία αποτελεί μια από τις χώρες που μάχεται σθεναρά για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Η χώρα επενδύει στην ανάπτυξη ηλιακής, αιολικής και ανανεώσιμης ενέργειας, οι οποίες παράγουν το ένα τρίτο της ηλεκτρικής της ενέργειάς.
Στόχος της γερμανικής κυβέρνησης είναι να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τις βιομηχανίες της κατά 40% μέχρι το 2020.
Ωστόσο, το 40% της ενέργειας που παράγεται στην χώρα προέρχεται από την καύση άνθρακα και λιγνίτη, καταγράφοντας μεγαλύτερα ποσοστά καύσης από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο λιγνίτης αποτελεί την πιο «ακάθαρτη» μορφή άνθρακα και μέσα από την καύση του προκαλείται μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση.
Το γεγονός αυτό καθιστά δύσκολη την πραγματοποίηση του στόχου της Γερμανίας να περιορίσει κατά 40% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η γερμανική κυβέρνηση κάνει προσπάθειες για να περιορίσει το συγκεκριμένο φαινόμενο. Προς αυτόν τον σκοπό, η Γερμανία σχεδιάζει να κλείσουν τουλάχιστον είκοσι εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής από καύση άνθρακα.
Αν και τα ποσοστά ανεργίας στη Γερμανία είναι αρκετά χαμηλά, το Υπουργείο Εργασίας δεν ανησυχεί για το εργατικό δυναμικό της χώρας, το οποίο ενδέχεται να «μετακινηθεί» από εργοστάσια καύσης άνθρακα σε εργοστάσια ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Επιπλέον, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Ρύπων θα περιοριστούν σύντομα οι αυξημένες εκπομπές αέριων ρύπων, γεγονός που θα ωθήσει πολλές χώρες προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg New Energy Finance, μέχρι το 2020 η τιμή του άνθρακα πρόκειται να σημειώσει αύξηση της τάξεως των 24 ευρώ/τόνο, γεγονός που θα «υποχρεώσει» πολλές χώρες να απομακρυνθούν από τη συγκεκριμένη πηγή ενέργειας.
Φωτό: EPA/ANDRZEJ GRYGIEL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ