
Αρνητικά πρόκειται να επηρεαστεί η spot αγορά των πλοίων μεταφοράς LNG, καθώς η Αίγυπτος, ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου των δύο τελευταίων ετών, σκοπεύει να μειώσει τις εισαγωγές της.
Σύμφωνα με έρευνα της Drewry, η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Αιγύπτου, Egyptian Natural Gas Holding Company, έχει συμφωνήσει να εισάγει 12 φορτία 800.000 τόνων LNG, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018. Το αρχικό σχέδιο της εταιρείας ήταν να εισάγει 100 φορτία (6,8 εκατ. τόνους) εντός του 2018, αλλά όπως δείχνουν τα στοιχεία θα περιορίσει τις εισαγωγές της, καθώς θα αυξηθεί σημαντικά η εγχώρια παραγωγή σε LNG.
Το γεγονός αυτό θα επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την spot αγορά των πλοίων μεταφοράς LNG, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 28% των φορτίων με LNG που εισάγονται στην Αίγυπτο προέρχονται από την spot αγορά. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά χωρητικότητας σε πλοία μεταφοράς LNG, θα οδηγήσει σε περαιτέρω ανισορροπία την αγορά.
Αναλυτές της Drewry τονίζουν ότι τα δύο τελευταία έτη η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο από την Αίγυπτο ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, κυρίως για σκοπούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Το περασμένο έτος οι εισαγωγές LNG στην Αίγυπτο ανήλθαν σε 7,5 εκατ. τόνους, αύξηση κατά 188% σε σχέση με το 2015. Ωστόσο, εκτιμάται ότι το 2018 οι εισαγωγές της χώρας σε LNG θα ανέλθουν σε μόλις 4 εκατ. τόνους, καθώς στα τέλη του 2017 θα ξεκινήσει η παραγωγή LNG στην χώρα από το υποθαλάσσιο κοίτασμα Zohr Field, το μεγαλύτερο πεδίο φυσικού αερίου της Μεσογείου, το οποίο ανακαλύφθηκε το 2015 από τον ενεργειακό κολοσσό ΕΝΙ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ