
Ειδική και άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα διεξήχθη από τη VesselsValue σχετικά με το συνολικό αριθμό των παραδόσεων σε νεότευκτα πλοία που έχει πραγματοποιηθεί από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα.
Στις αρχές του 2017 οι προγραμματισμένες παραδόσεις πλοίων εντός του τρέχοντος έτους υπολογίζονταν σε 2.440 πλοία. Ωστόσο, μόλις το 50% αυτών έχει τελικά παραδοθεί. Από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα 1.220 πλοία έχουν παραδοθεί στους πλοιοκτήτες τους.
Όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα τα μεγαλύτερα ποσοστά παραδοτέων πλοίων (60-70%) μέσα στο 2017 αφορούσαν πλοία μεταφοράς LPG και bulk carriers, ενώ μικρότερα ποσοστά παράδοσης (10-20%) αφορούσαν πλοία κατηγοριών MODU (Mobile Offshore Drilling unit) και OSV (Offshore Support Vessel).
Οι περισσότερες παραδόσεις πλοίων έχουν πραγματοποιηθεί από τα κινέζικα ναυπηγεία (457 πλοία) και ακολουθούν τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας (308) και της Νότιας Κορέας (242).
Σύμφωνα με τη VesselsValue, ο ρυθμός παράδοσης νεότευκτων πλοίων συνήθως επιβραδύνεται καθώς προχωρούμε στα τέλη ενός έτους. Πολλοί είναι οι πλοιοκτήτες, σύμφωνα με τους αναλυτές της VesselsValue που επιθυμούν από εδώ και στο εξής να παραλάβουν τα πλοία τους το 2018 και όχι τους τελευταίους δύο μήνες του 2017, καθώς με αυτόν τον τρόπο τα πλοία θα θεωρηθούν κατά 1 χρόνο μικρότερα σε ηλικία.
Το γεγονός ότι οι μισές από τις προγραμματισμένες παραδόσεις σε νέα πλοία δεν έχει πραγματοποιηθεί εντός του 2017, σημαίνει ότι με την έλευση του νέου έτους μάλλον θα καταγραφεί ένας σημαντικά υψηλός αριθμός παραδόσεων σε πλοία όλων των κατηγοριών.
Οι σημαντικά μειωμένες παραδόσεις σε νεότευκτα πλοία αντιπροσωπεύουν την αβεβαιότητα που επικρατεί στη διεθνή ναυλαγορά. Πλοιοκτήτες ενδεχομένως καθυστερούν την παραλαβή των πλοίων τους, καθώς υπάρχει ήδη μεγάλη ανισορροπία προσφοράς- ζήτησης που επηρεάζει δυσμενώς την πορεία των ναύλων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ