
Ειδική και άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα διεξήχθη από τη VesselsValue σχετικά με το συνολικό αριθμό των παραδόσεων σε νεότευκτα πλοία που έχει πραγματοποιηθεί από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα.
Στις αρχές του 2017 οι προγραμματισμένες παραδόσεις πλοίων εντός του τρέχοντος έτους υπολογίζονταν σε 2.440 πλοία. Ωστόσο, μόλις το 50% αυτών έχει τελικά παραδοθεί. Από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα 1.220 πλοία έχουν παραδοθεί στους πλοιοκτήτες τους.
Όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα τα μεγαλύτερα ποσοστά παραδοτέων πλοίων (60-70%) μέσα στο 2017 αφορούσαν πλοία μεταφοράς LPG και bulk carriers, ενώ μικρότερα ποσοστά παράδοσης (10-20%) αφορούσαν πλοία κατηγοριών MODU (Mobile Offshore Drilling unit) και OSV (Offshore Support Vessel).
Οι περισσότερες παραδόσεις πλοίων έχουν πραγματοποιηθεί από τα κινέζικα ναυπηγεία (457 πλοία) και ακολουθούν τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας (308) και της Νότιας Κορέας (242).
Σύμφωνα με τη VesselsValue, ο ρυθμός παράδοσης νεότευκτων πλοίων συνήθως επιβραδύνεται καθώς προχωρούμε στα τέλη ενός έτους. Πολλοί είναι οι πλοιοκτήτες, σύμφωνα με τους αναλυτές της VesselsValue που επιθυμούν από εδώ και στο εξής να παραλάβουν τα πλοία τους το 2018 και όχι τους τελευταίους δύο μήνες του 2017, καθώς με αυτόν τον τρόπο τα πλοία θα θεωρηθούν κατά 1 χρόνο μικρότερα σε ηλικία.
Το γεγονός ότι οι μισές από τις προγραμματισμένες παραδόσεις σε νέα πλοία δεν έχει πραγματοποιηθεί εντός του 2017, σημαίνει ότι με την έλευση του νέου έτους μάλλον θα καταγραφεί ένας σημαντικά υψηλός αριθμός παραδόσεων σε πλοία όλων των κατηγοριών.
Οι σημαντικά μειωμένες παραδόσεις σε νεότευκτα πλοία αντιπροσωπεύουν την αβεβαιότητα που επικρατεί στη διεθνή ναυλαγορά. Πλοιοκτήτες ενδεχομένως καθυστερούν την παραλαβή των πλοίων τους, καθώς υπάρχει ήδη μεγάλη ανισορροπία προσφοράς- ζήτησης που επηρεάζει δυσμενώς την πορεία των ναύλων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ