
Ειδική και άκρως ενδιαφέρουσα έρευνα διεξήχθη από τη VesselsValue σχετικά με το συνολικό αριθμό των παραδόσεων σε νεότευκτα πλοία που έχει πραγματοποιηθεί από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα.
Στις αρχές του 2017 οι προγραμματισμένες παραδόσεις πλοίων εντός του τρέχοντος έτους υπολογίζονταν σε 2.440 πλοία. Ωστόσο, μόλις το 50% αυτών έχει τελικά παραδοθεί. Από τον περασμένο Ιανουάριο έως και σήμερα 1.220 πλοία έχουν παραδοθεί στους πλοιοκτήτες τους.
Όπως φαίνεται και από τον παρακάτω πίνακα τα μεγαλύτερα ποσοστά παραδοτέων πλοίων (60-70%) μέσα στο 2017 αφορούσαν πλοία μεταφοράς LPG και bulk carriers, ενώ μικρότερα ποσοστά παράδοσης (10-20%) αφορούσαν πλοία κατηγοριών MODU (Mobile Offshore Drilling unit) και OSV (Offshore Support Vessel).
Οι περισσότερες παραδόσεις πλοίων έχουν πραγματοποιηθεί από τα κινέζικα ναυπηγεία (457 πλοία) και ακολουθούν τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας (308) και της Νότιας Κορέας (242).
Σύμφωνα με τη VesselsValue, ο ρυθμός παράδοσης νεότευκτων πλοίων συνήθως επιβραδύνεται καθώς προχωρούμε στα τέλη ενός έτους. Πολλοί είναι οι πλοιοκτήτες, σύμφωνα με τους αναλυτές της VesselsValue που επιθυμούν από εδώ και στο εξής να παραλάβουν τα πλοία τους το 2018 και όχι τους τελευταίους δύο μήνες του 2017, καθώς με αυτόν τον τρόπο τα πλοία θα θεωρηθούν κατά 1 χρόνο μικρότερα σε ηλικία.
Το γεγονός ότι οι μισές από τις προγραμματισμένες παραδόσεις σε νέα πλοία δεν έχει πραγματοποιηθεί εντός του 2017, σημαίνει ότι με την έλευση του νέου έτους μάλλον θα καταγραφεί ένας σημαντικά υψηλός αριθμός παραδόσεων σε πλοία όλων των κατηγοριών.
Οι σημαντικά μειωμένες παραδόσεις σε νεότευκτα πλοία αντιπροσωπεύουν την αβεβαιότητα που επικρατεί στη διεθνή ναυλαγορά. Πλοιοκτήτες ενδεχομένως καθυστερούν την παραλαβή των πλοίων τους, καθώς υπάρχει ήδη μεγάλη ανισορροπία προσφοράς- ζήτησης που επηρεάζει δυσμενώς την πορεία των ναύλων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ