Λειτουργικές ζημιές ύψους $230 εκατ. στην αγορά των πλοίων LNG

Λειτουργικές ζημιές ύψους $230 εκατ. στην αγορά των πλοίων LNG

301
Λειτουργικές ζημιές ύψους $230 εκατ. στην αγορά των πλοίων LNG

Οι ναύλοι στην spot αγορά για τα σύγχρονης τεχνολογίας πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως και τον περασμένο Σεπτέμβριο, άγγιξαν κατά μέσο όρο τα $33.000/ημέρα, αύξηση κατά 5% σε σχέση με πέρυσι. Τα στοιχεία αυτά παραθέτει η τελευταία έκθεση της Drewry για την αγορά των LNG carriers.

Αναλυτές της Drewry αναφέρουν ότι παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι καλύπτουν οριακά πλέον τα κόστη λειτουργίας των LNG carriers (15.000/ημέρα), ωστόσο εξακολουθούν να παραμένουν κάτω από το «νεκρό σημείο», το οποίο βρίσκεται μεταξύ των $45.000 και των $60.000/ημέρα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry αναμένεται πως ο συνολικός στόλος των LNG carriers που δραστηριοποιείται στην spot αγορά θα οδηγήσει σε λειτουργικές ζημιές ύψους $230 εκατ. εντός του τρέχοντος έτους. Επιπλέον όσοι πλοιοκτήτες δραστηριοποιούνται κυρίως στην spot αγορά θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις και το 2018, καθώς θα παρατηρηθεί μείωση στους ναύλους, λόγω της έντονης προσφοράς πλοίων μεταφοράς LNG.

O κ. Shresth Sharma, επικεφαλής αναλυτής της Drewry επισημαίνει ότι αναμένεται μείωση κατά 4% στην προσφορά πλοίων μεταφοράς LNG το 2019, ενώ θα καταγραφεί αύξηση κατά 4% του παγκόσμιου εμπορίου σε LNG για τα έτη 2019 και 2020.

Να σημειωθεί ότι η αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου θα οφείλεται, σύμφωνα με την Drewry, στην αυξημένη ζήτηση για LNG από αναδυόμενες οικονομίες, όπως το Πακιστάν, η Ταϊλάνδη, το Μπαγκλαντές, οι Φιλιππίνες και η Μιανμάρ.

Drewry Lng

Ο κ. Sharma τόνισε επιπλέον ότι το 2020 οι συνολικές εισαγωγές των πέντε προαναφερόμενων χωρών αναμένεται να ανέλθουν σε περίπου 32 εκατ. τόνους LNG, οδηγώντας σε ζήτηση για 25 τουλάχιστον επιπλέον πλοία μεταφοράς LNG.