
Οι ενεργειακές ανάγκες της Τουρκίας σε φυσικό αέριο φαίνεται πως αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς. Σύμφωνα μάλιστα με το Bloomberg, η Τουρκία αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά σε εισαγωγές LNG μετά την Κίνα, τη Ν. Κορέα και την Ιαπωνία, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Το κύμα ψύχους που έπληξε την περιοχή του Ιράν και της Τουρκίας τον περασμένο Δεκέμβριο δημιούργησε σημαντικές ελλείψεις σε φυσικό αέριο στην γείτονα χώρα, ενώ φαίνεται πως προβλημάτισε την κυβέρνηση της Άγκυρας, και όχι άδικα. Λόγω άλλωστε της έλλειψης φυσικού αερίου, η κυβέρνηση της Άγκυρας είχε επιβάλλει στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, μείωση της κατανάλωσης καυσίμων έως και 90%, με σημαντικές συνέπειες για την τουρκική οικονομία.
Προκειμένου να ενισχύσει τις εισαγωγές φυσικού αερίου και με σκοπό να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες, οι οποίες αφορούν κυρίως τη θέρμανση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η Τουρκία προχώρησε στη ναύλωση του FSRU Challenger, της ιαπωνικής Mitsui OSK Lines (MOL).
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου Challenger, μήκους 345 μέτρων, διαθέτει αποθηκευτική ικανότητα φυσικού αερίου 263.000 m3- ικανή να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες της Τουρκίας σε φυσικό αέριο για μια ολόκληρη ημέρα.
Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη πλωτή μονάδα LNG αποτελεί τη δεύτερη που φτάνει στην Τουρκία, μετά τη FSRU Neptune, αποθηκευτικής ικανότητας 145.000 m3, επιπλέον των 2 χερσαίων μονάδων παραγωγής LNG στις τουρκικές πόλεις Aliağa και Marmara Ereglisi.
Σύμφωνα με έμπειρους αναλυτές, η παροχή ενέργειας από FSRU διαθέτει σημαντικά χαμηλότερο κόστος υλοποίησης, μικρότερη τεχνική πολυπλοκότητα και μικρότερο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, ενώ παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία από τις χερσαίες εγκαταστάσεις επαναεριοποίησης LNG.
Το FSRU Challenger, αναμένεται να βρίσκεται στην Τουρκία στα τέλη Οκτωβρίου.
Φωτο: ΜOL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ