
Ο Πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν αποφάσισε να προχωρήσει στην κατασκευή μιας γέφυρας που θα συνδέει τη Ρωσία με τη νήσο Σαχαλίνη, η οποία έχει ύψιστη γεωπολιτική σημασία και βρίσκεται στον βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό, βόρεια της Ιαπωνίας. Η γέφυρα, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, πρόκειται να κατασκευαστεί από την εταιρεία Stroygazmontazh, η οποία ανήκει στον Ρώσο δισεκατομμυριούχο Arkady Rotenberg. Το έργο, το οποίο αποτελεί συνέχεια της έναρξης κατασκευής μιας υπόγειας σήραγγας από τον Τζόζεφ Στάλιν εβδομήντα χρόνια πριν, εκτιμάται ότι θα κοστίσει $5 δις.
Με την ολοκλήρωση της κατασκευής της γέφυρας το νησί Σαχαλίνη, στο οποίο υπάρχει η πρώτη εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρωσίας, θα μπορέσει να συνδεθεί οδικά και σιδηροδρομικά με την ενδοχώρα της Ρωσίας, αλλά και με το νησί Hokkaido, βόρεια της Ιαπωνίας. Αυτός είναι και ο λόγος που η ρωσική κυβέρνηση επιθυμεί συνεργασία με την κυβέρνηση της Ιαπωνίας για την από κοινού κατασκευή της γέφυρας, η οποία θα προσφέρει οικονομικά οφέλη και στις δύο χώρες.
Πολλοί είναι αυτοί που επικρίνουν την κατασκευή της γέφυρας, καθώς θεωρούν ότι δεν αποτελεί οικονομικά βιώσιμη λύση για την Ρωσία, αλλά από την άλλη πλευρά υπάρχει η αντίληψη ότι το έργο αποτελεί μέρος της οικονομικής πολιτικής του προέδρου Πούτιν και του πολιτικού σχεδίου να ενώσει τα απομακρυσμένα τμήματα της Ρωσίας με την κυρίως ενδοχώρα. Η νήσος έχει τεράστια ενεργειακή αξία για την ευρύτερη περιοχή, ενώ το Κρεμλίνο έχει επενδύσει δισεκατομμύρια για τη βελτίωση των υποδομών και την προώθηση της συγκεκριμένης περιφέρειας στον παγκόσμια ενεργειακό, βιομηχανικό και εμπορικό χάρτη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/JESS JONES/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Η ναυτιλία, ως θεμέλιος λίθος του παγκόσμιου εμπορίου, καλείται να επανακαθορίσει τη θέση και τον ρόλο της σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ