Οι διεθνείς κανονισμοί φέρνουν αναστάτωση στη ναυτιλιακή αγορά

Οι διεθνείς κανονισμοί φέρνουν αναστάτωση στη ναυτιλιακή αγορά

331
Οι διεθνείς κανονισμοί φέρνουν αναστάτωση στη ναυτιλιακή αγορά

Από έρευνα που διενέργησε η Exxon Mobil σε παράγοντες της ναυτιλιακής κοινότητας, το 70% των ερωτηθέντων υποστήριξε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν είναι προετοιμασμένη να συμμορφωθεί με τον κανονισμό του IMO που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2020 για τη μείωση της περιεκτικότητας θείου στα καύσιμα των πλοίων σε ποσοστό 0,5%.

Αναλυτές της IHS Markit αναφέρουν ότι αναμένεται να υπάρχει διαθεσιμότητα καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο σε μεγάλους κόμβους διύλισης και ανεφοδιασμού, ωστόσο ερωτήματα προκύπτουν για τη διαθεσιμότητα τέτοιων καυσίμων σε απομακρυσμένες περιοχές.

Το 32% των ερωτηθέντων αναμένει ότι στο μέλλον θα χρησιμοποιείται από τα πλοία ένας συνδυασμός HFO (Heavy Fuel Oil), MGO (Marine Gas Oil) και μειγμάτων, ενώ το 69% των ερωτηθέντων αναμένει ότι θα αναπτυχθούν νέοι τύποι καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

Ο κ. Sandeep Sayal, διευθυντής του τμήματος έρευνας μάρκετινγκ και διύλισης της IHS Markit ανέφερε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία και τα διυλιστήρια διατηρούν μια στάση αναμονής έως ότου ο IMO δώσει ένα ισχυρό μήνυμα για την αυστηρή υιοθέτηση του κανονισμού για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Χωρίς την καθοδήγηση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), όπως ανέφερε ο κ. Sayal, οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν να επενδύσουν προς την αναβάθμιση του στόλου τους. Διεθνείς ειδησεογραφικές πηγές αναφέρουν ότι το γεγονός αυτό ενδεχομένως να οδηγήσει σε αναβολή της υιοθέτησης του κανονισμού από το 2020 στο 2025.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ