
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η ασταμάτητη όρεξη για νέες παραγγελίες bulk carriers συνεχίστηκε και τον Οκτώβριο καθώς αναφέρθηκαν παραγγελίες για τουλάχιστον 14 νέα πλοία. Τα κινεζικά ναυπηγεία ήταν η προτιμώμενη επιλογή για τους ναυτιλιακούς παίκτες, με την Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding Group να σημειώνει τεράστιο όγκο παραγγελιών.
Συγκεκριμένα, μεγάλος ναυτιλιακός παίκτης της Βουλγαρίας, η Navibulgar, τοποθέτησε νέα παραγγελία για μέχρι έξι bulkers, χωρητικότητας 45.000 DWT, σε ναυπηγείο της Κίνας, Yangzijiang Shipbuilding, το οποίο έχει εξασφαλίσει παραγγελίες για έως και έξι επιπλέον πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η ιαπωνική εταιρεία Lepta Shipping έχει παραγγείλει ένα πλοίο κατηγορίας Capesize, μεγέθους 180.000 DWT, από το ναυπηγείο της Κίνας και έχει την επιλογή να προσθέσει ένα ακόμη ίδιου μεγέθους στην παραγγελία. Επιπλέον, η νορβηγική εταιρεία Kumar έδωσε εντολή για δύο πλοία κατηγορίας Capesize, μεγέθους 180.000 DWT, με την επιλογή για 2 ακόμη ναυπηγήσεις στο ίδιο ναυπηγείο.
Οι τελευταίες παραγγελίες θα κρατήσουν το ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding απασχολημένο για τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς τα νέα πλοία έχουν προγραμματιστεί να αρχίσουν την παράδοση το 2019 και να συνεχίσουν το 2020.
Το κινεζικό ναυπηγείο Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS) έχει συνδεθεί με μια παραγγελία για δύο bulkers, κατηγορίας Ultramax και μεγέθους 61.000 DWT, που έχουν τοποθετηθεί από παίκτη της Σιγκαπούρης, την Eastern Pacific. Η εταιρεία εκτιμάται ότι πληρώνει 24 εκατ. δολάρια ανά πλοίο, για τις συγκεκριμένες ναυπηγήσεις των πλοίων που προγραμματίζεται να παραδοθούν το 2019.
Δύο επιπλέον παραγγελίες έχουν συνδεθεί με το ναυπηγείο της Κίνας Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS). Η κινεζική εταιρεία Foremost Group αναφέρθηκε ότι τοποθέτησε νέες ναυπηγήσεις για δύο capesize πλοία χωρητικότητας 180.000 DWT με παράδοση επίσης το 2019.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ