
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η ασταμάτητη όρεξη για νέες παραγγελίες bulk carriers συνεχίστηκε και τον Οκτώβριο καθώς αναφέρθηκαν παραγγελίες για τουλάχιστον 14 νέα πλοία. Τα κινεζικά ναυπηγεία ήταν η προτιμώμενη επιλογή για τους ναυτιλιακούς παίκτες, με την Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding Group να σημειώνει τεράστιο όγκο παραγγελιών.
Συγκεκριμένα, μεγάλος ναυτιλιακός παίκτης της Βουλγαρίας, η Navibulgar, τοποθέτησε νέα παραγγελία για μέχρι έξι bulkers, χωρητικότητας 45.000 DWT, σε ναυπηγείο της Κίνας, Yangzijiang Shipbuilding, το οποίο έχει εξασφαλίσει παραγγελίες για έως και έξι επιπλέον πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η ιαπωνική εταιρεία Lepta Shipping έχει παραγγείλει ένα πλοίο κατηγορίας Capesize, μεγέθους 180.000 DWT, από το ναυπηγείο της Κίνας και έχει την επιλογή να προσθέσει ένα ακόμη ίδιου μεγέθους στην παραγγελία. Επιπλέον, η νορβηγική εταιρεία Kumar έδωσε εντολή για δύο πλοία κατηγορίας Capesize, μεγέθους 180.000 DWT, με την επιλογή για 2 ακόμη ναυπηγήσεις στο ίδιο ναυπηγείο.
Οι τελευταίες παραγγελίες θα κρατήσουν το ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding απασχολημένο για τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς τα νέα πλοία έχουν προγραμματιστεί να αρχίσουν την παράδοση το 2019 και να συνεχίσουν το 2020.
Το κινεζικό ναυπηγείο Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS) έχει συνδεθεί με μια παραγγελία για δύο bulkers, κατηγορίας Ultramax και μεγέθους 61.000 DWT, που έχουν τοποθετηθεί από παίκτη της Σιγκαπούρης, την Eastern Pacific. Η εταιρεία εκτιμάται ότι πληρώνει 24 εκατ. δολάρια ανά πλοίο, για τις συγκεκριμένες ναυπηγήσεις των πλοίων που προγραμματίζεται να παραδοθούν το 2019.
Δύο επιπλέον παραγγελίες έχουν συνδεθεί με το ναυπηγείο της Κίνας Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS). Η κινεζική εταιρεία Foremost Group αναφέρθηκε ότι τοποθέτησε νέες ναυπηγήσεις για δύο capesize πλοία χωρητικότητας 180.000 DWT με παράδοση επίσης το 2019.
Φωτό: yzjship.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ