
Παραδόθηκε εχθές από την τεχνική εταιρεία ΤΕΚΑΛ στη διοίκηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική εταιρεία της Cosco, η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, ένα έργο υποδομής που δημιουργεί νέα δεδομένα στη διακίνηση καυσίμων.
Η νέα προβλήτα πετρελαιοειδών, που χωροθετείται στη νότια πλευρά της προβλήτας 3 στο ΣΕΠ, έχει συνολικό εμβαδόν πλέον των 12.800 τ.μ. και συνολικό μήκος θαλάσσιου μετώπου άνω των 400 μ. Αποτελείται από τρεις σταθμούς φορτοεκφόρτωσης, που εξυπηρετούν τρεις εταιρείες πετρελαιοειδών μέσω τερματικού σταθμού.
Το συγκρότημα θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο τεχνολογικά σύγχρονο έργο στη χώρα, αλλά και σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων, καθώς πληροί τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές και αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες αυτόματες λειτουργίες.
Η μελέτη και η κατασκευή του εκπονήθηκαν σύμφωνα με τους αυστηρότεροους αμερικανικούς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς και τα πρότυπα NFPA, την ελληνική κανονιστική ρύθμιση, καθώς και τις προδιαγραφές των τοπικών αρχών.
Εξαιρετική βαρύτητα έχει δοθεί, τόσο στην περιβαλλοντική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων, όσο και στη βιωσιμότητα της επένδυσης, αφού η νέα κατασκευή πληροί – και σε ορισμένα σημεία ξεπερνά – όλους τους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Οι σωληνώσεις και ο μηχανολογικός εξοπλισμός είναι σύμφωνος με τα αμερικανικά πρότυπα.
Η εγκατάσταση είναι η μόνη εγκατάσταση που θα διακινεί πλήθος πετροχημικών προϊόντων, όπως:
– Βενζίνες – Unleaded Gasoline,
– Marine Gas Oil
– Diesel
– Fuel oils
– Mineral Oils
– Χημικά προιόντα
Η προβλήτα περιλαμβάνει πλήθος μεταλλικών κτηρίων και εγκαταστάσεων (μετρητικοί σταθμοί, δεξαμενές καταλοίπων, συγκρότημα αζώτου, συγκρότημα βανών και μετρητικών διατάξεων), εκτεταμένο δίκτυο πυρόσβεσης, σύγχρονες ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και εξελιγμένα συστήματα αυτοματισμών (σύστημα καμερών και ελέγχο).
Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς αναφέρουν ότι η παράδοση της νέας προβλήτας αναμένεται να φέρει αλλαγές στον τομέα της διακίνησης πετρελαιοειδών. Η νέα προβλήτα θα χρησιμοποιηθεί για παράγωγα πετρελαίου και η θέση της στη νότια πλευρά της προβλήτας 3 επιτρέπει την προσέγγιση πλοίων κατηγορίας Aframax, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί η προβλήτα για αργό πετρέλαιο εφόσον υπάρχει πιθανότητα να μπορούν να προσεγγίζουν την προβλήτα και πλοία κατηγορίας Suezmax.
Με την κατασκευή της νέας προβλήτας νέες προοπτικές ανάπτυξης ανοίγονται και σε άλλους τομείς. Θετική επιρροή θα επέλθει στις δραστηριότητες των διυλιστηρίων, ενώ ο Πειραιάς αναμένεται να αναδειχθεί σε λιμάνι τροφοδοσίας παραγωγών πετρελαίου για τις χώρες της Μεσογείου.
Πηγή/Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ