
Η πρόσφατη και συνεχιζόμενη αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου, κυρίως ως προς τον όγκο των μεταφερόμενων αγαθών και προϊόντων, σηματοδοτεί μια αισιόδοξη ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας. Παρόλα αυτά οι κίνδυνοι παραμένουν. Αναλυτές μάλιστα υποστηρίζουν ότι η σημερινή κατάσταση στις αγορές πρέπει να αντιμετωπισθεί με συγκρατημένη αισιοδοξία.
Πιο συγκεκριμένα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) με νέα δημοσίευσή του πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε ότι το εμπόριο αυξάνεται κατά 3,6%, έναντι του ποσοστού 2,4% που αρχικά είχε ανακοινωθεί και παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση σε σύγκριση με την περσινή πρόβλεψή που διαμορφώθηκε στο ποσοστό 1,3%.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του οργανισμού, η ανάκαμψη αυτή σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ένταση των εμπορικών ροών στην Ασία, ως απόρροια της αύξησης της ζήτησης για εισαγωγές στην Κίνα αλλά και στις ΗΠΑ.
Ο Roberto Azevedo, γενικός διευθυντής του ΠΟΕ, επισημαίνει ότι παρά τα “καλοδεχούμενα” αισιόδοξα νέα για το εμπόριο, δε θα πρέπει να αγνοήσουμε κινδύνους που μπορούν να αναστρέψουν το σημερινό κλίμα. Κίνδυνοι, που είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν και αφορούν κυρίως τις πρόσφατες εθνικές πολιτικές προστατευτισμού με “περιοριστικό” αντίκτυπο για το διεθνές εμπόριο, τις ανεξέλεγκτες γεωπολιτικές εξελίξεις και τις ακραίες πλέον φυσικές καταστροφές θα ήταν ικανές να κλονίσουν το υπάρχον θετικό κλίμα των αγορών.
Τέλος, η νομισματική πολιτική στις χώρες της Ε.Ε. αλλά και στις ΗΠΑ προδιαγράφει έναν, αν όχι πτωτικό ρυθμό του παγκόσμιου εμπορίου για το 2018, μια τουλάχιστον πιο ήπια αύξηση σε σύγκριση με φέτος. Στην άποψη αυτή καταλήγουν και αναλυτές, που θεωρούν ότι η νομισματική πολιτική αλλά και ο περιορισμός της “απλόχερης” χρηματοδότησης που θα ασκηθεί από το Πεκίνο, θα συμβάλει προς την ίδια κατεύθυνση.
Το τι μέλει γενέσθαι και πώς η αγορά αντιδράσει στις εξελίξεις, μόνο η Πυθία το γνωρίζει.
Πηγή: World Trade Organizasion
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ