
Το International Transport Intermediaries Club (ITIC) πρόσφατα διαμεσολάβησε στην επίλυση μια αντιδικίας μεταξύ ενός πλοιοκτήτη και του Τούρκου πράκτορά του για ζημίες και διαφυγόντα κέρδη, όπως προέκυψαν μετά την άρνηση των τουρκικών λιμενικών αρχών να επιτρέψουν σε πλοίο να αγκυροβολήσει σε τουρκικό λιμάνι λόγω της πιθανής σύνδεσης της πλοιοκτήτριας εταιρείας με την Κυπριακή Δημοκρατία.
Ως γνωστόν, οι νόμοι στην Τουρκία απαγορεύουν σε οποιοδήποτε πλοίο έχει άμεσα ή έμμεσα σχέση με τη Κυπριακή Δημοκρατία να αγκυροβολεί σε λιμάνια της Τουρκίας. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν ήδη πελάτης του πρακτορείου το οποίο στην προκείμενη περίπτωση είχε αναλάβει να εξυπηρετήσει το συγκεκριμένο πλοίο κατά τις αφίξεις του σε λιμάνια της Τουρκίας. Ωστόσο το πλοίο δεν είχε αγκυροβολήσει ποτέ στο παρελθόν στο συγκεκριμένο λιμάνι.
Στα μηνύματα του πράκτορα προς τους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές, πριν την άφιξη του πλοίου, αναφερόταν ότι οποιαδήποτε «σύνδεση» ή σχέση του πλοίου με την Κυπριακή Δημοκρατία θα οδηγούσε σε απαγόρευση εισόδου του σε τουρκικά ύδατα ή σε προβλήματα με τις τουρκικές αρχές. Παρά την ρητή ειδοποίηση του πράκτορα προς την πλοιοκτησία, η τελευταία απέστειλε ένα έγγραφο στον πράκτορα στο οποίο αναγραφόταν η διεύθυνση της εγγεγραμμένης στον Παναμά πλοιοκτήτριας εταιρείας η οποία διέθετε όμως ταχυδρομική θυρίδα (care- of a company) και στην Κύπρο. Ο πράκτορας αμέλησε να παρατηρήσει την ακριβή διεύθυνση και το έγγραφο διαβιβάστηκε στις τουρκικές αρχές.
Μετά την απαγόρευση του πλοίου να αγκυροβολήσει, ο πράκτορας ισχυρίστηκε ότι ο πλοιοκτήτης είχε προειδοποιηθεί για το εμπάργκο εναντίον της Κύπρου, και ότι η πλοιοκτήκτρια είχε αμελήσει να αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες. Ο πλοιοκτήτης, ωστόσο, υποστήριξε ότι ο πράκτορας έπρεπε να παρατηρήσει πιο προσεκτικά το έγγραφο που είχε αποστείλει στον πράκτορα.
Παρά το γεγονός ότι ο πλοιοκτήτης συμφώνησε να «επωμιστεί» μέρος της ευθύνης σε ποσοστό 50% για το περιστατικό, το όλο περιστατικό ζημίωσε το τουρκικό πρακτορείο $50,000, το οποίο «αποζημιώθηκε» τελικά από το ITIC.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ