
Το International Transport Intermediaries Club (ITIC) πρόσφατα διαμεσολάβησε στην επίλυση μια αντιδικίας μεταξύ ενός πλοιοκτήτη και του Τούρκου πράκτορά του για ζημίες και διαφυγόντα κέρδη, όπως προέκυψαν μετά την άρνηση των τουρκικών λιμενικών αρχών να επιτρέψουν σε πλοίο να αγκυροβολήσει σε τουρκικό λιμάνι λόγω της πιθανής σύνδεσης της πλοιοκτήτριας εταιρείας με την Κυπριακή Δημοκρατία.
Ως γνωστόν, οι νόμοι στην Τουρκία απαγορεύουν σε οποιοδήποτε πλοίο έχει άμεσα ή έμμεσα σχέση με τη Κυπριακή Δημοκρατία να αγκυροβολεί σε λιμάνια της Τουρκίας. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν ήδη πελάτης του πρακτορείου το οποίο στην προκείμενη περίπτωση είχε αναλάβει να εξυπηρετήσει το συγκεκριμένο πλοίο κατά τις αφίξεις του σε λιμάνια της Τουρκίας. Ωστόσο το πλοίο δεν είχε αγκυροβολήσει ποτέ στο παρελθόν στο συγκεκριμένο λιμάνι.
Στα μηνύματα του πράκτορα προς τους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές, πριν την άφιξη του πλοίου, αναφερόταν ότι οποιαδήποτε «σύνδεση» ή σχέση του πλοίου με την Κυπριακή Δημοκρατία θα οδηγούσε σε απαγόρευση εισόδου του σε τουρκικά ύδατα ή σε προβλήματα με τις τουρκικές αρχές. Παρά την ρητή ειδοποίηση του πράκτορα προς την πλοιοκτησία, η τελευταία απέστειλε ένα έγγραφο στον πράκτορα στο οποίο αναγραφόταν η διεύθυνση της εγγεγραμμένης στον Παναμά πλοιοκτήτριας εταιρείας η οποία διέθετε όμως ταχυδρομική θυρίδα (care- of a company) και στην Κύπρο. Ο πράκτορας αμέλησε να παρατηρήσει την ακριβή διεύθυνση και το έγγραφο διαβιβάστηκε στις τουρκικές αρχές.
Μετά την απαγόρευση του πλοίου να αγκυροβολήσει, ο πράκτορας ισχυρίστηκε ότι ο πλοιοκτήτης είχε προειδοποιηθεί για το εμπάργκο εναντίον της Κύπρου, και ότι η πλοιοκτήκτρια είχε αμελήσει να αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες. Ο πλοιοκτήτης, ωστόσο, υποστήριξε ότι ο πράκτορας έπρεπε να παρατηρήσει πιο προσεκτικά το έγγραφο που είχε αποστείλει στον πράκτορα.
Παρά το γεγονός ότι ο πλοιοκτήτης συμφώνησε να «επωμιστεί» μέρος της ευθύνης σε ποσοστό 50% για το περιστατικό, το όλο περιστατικό ζημίωσε το τουρκικό πρακτορείο $50,000, το οποίο «αποζημιώθηκε» τελικά από το ITIC.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ