
Το International Transport Intermediaries Club (ITIC) πρόσφατα διαμεσολάβησε στην επίλυση μια αντιδικίας μεταξύ ενός πλοιοκτήτη και του Τούρκου πράκτορά του για ζημίες και διαφυγόντα κέρδη, όπως προέκυψαν μετά την άρνηση των τουρκικών λιμενικών αρχών να επιτρέψουν σε πλοίο να αγκυροβολήσει σε τουρκικό λιμάνι λόγω της πιθανής σύνδεσης της πλοιοκτήτριας εταιρείας με την Κυπριακή Δημοκρατία.
Ως γνωστόν, οι νόμοι στην Τουρκία απαγορεύουν σε οποιοδήποτε πλοίο έχει άμεσα ή έμμεσα σχέση με τη Κυπριακή Δημοκρατία να αγκυροβολεί σε λιμάνια της Τουρκίας. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ήταν ήδη πελάτης του πρακτορείου το οποίο στην προκείμενη περίπτωση είχε αναλάβει να εξυπηρετήσει το συγκεκριμένο πλοίο κατά τις αφίξεις του σε λιμάνια της Τουρκίας. Ωστόσο το πλοίο δεν είχε αγκυροβολήσει ποτέ στο παρελθόν στο συγκεκριμένο λιμάνι.
Στα μηνύματα του πράκτορα προς τους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές, πριν την άφιξη του πλοίου, αναφερόταν ότι οποιαδήποτε «σύνδεση» ή σχέση του πλοίου με την Κυπριακή Δημοκρατία θα οδηγούσε σε απαγόρευση εισόδου του σε τουρκικά ύδατα ή σε προβλήματα με τις τουρκικές αρχές. Παρά την ρητή ειδοποίηση του πράκτορα προς την πλοιοκτησία, η τελευταία απέστειλε ένα έγγραφο στον πράκτορα στο οποίο αναγραφόταν η διεύθυνση της εγγεγραμμένης στον Παναμά πλοιοκτήτριας εταιρείας η οποία διέθετε όμως ταχυδρομική θυρίδα (care- of a company) και στην Κύπρο. Ο πράκτορας αμέλησε να παρατηρήσει την ακριβή διεύθυνση και το έγγραφο διαβιβάστηκε στις τουρκικές αρχές.
Μετά την απαγόρευση του πλοίου να αγκυροβολήσει, ο πράκτορας ισχυρίστηκε ότι ο πλοιοκτήτης είχε προειδοποιηθεί για το εμπάργκο εναντίον της Κύπρου, και ότι η πλοιοκτήκτρια είχε αμελήσει να αναλάβει τις απαραίτητες ενέργειες. Ο πλοιοκτήτης, ωστόσο, υποστήριξε ότι ο πράκτορας έπρεπε να παρατηρήσει πιο προσεκτικά το έγγραφο που είχε αποστείλει στον πράκτορα.
Παρά το γεγονός ότι ο πλοιοκτήτης συμφώνησε να «επωμιστεί» μέρος της ευθύνης σε ποσοστό 50% για το περιστατικό, το όλο περιστατικό ζημίωσε το τουρκικό πρακτορείο $50,000, το οποίο «αποζημιώθηκε» τελικά από το ITIC.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ