Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

215
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 8ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας, που διοργανώθηκε από την Αδελφότητα των Υδραίων Αθηνών, το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου, με θέμα “Money talks but wealth whispers”, στη Συνεδριακή αίθουσα του Ιερού Καθεδρικού Ναού Ύδρα,  υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (HELMEPA), του Συνδέσμου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιώς, του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος, του International Propeller Club των Ηνωμένων Πολιτειών και της WISTA (Women’s International Shipping & Trading Association).

Εγκαινιάζοντας τις εργασίες του συνεδρίου, ο Πρόεδρος της Αδελφότητος των Υδραίων Αθηνών, κ. Γιάννης Σαχίνης, αναφέρθηκε στους σκοπούς της Αδελφότητος, οι οποίοι παραμένουν ίδιοι από την ίδρυσή της το 1890 μέχρι σήμερα και είναι: παρεμβάσεις για εθνικά θέματα, διατήρηση της μνήμης της προσφοράς της Ύδρας στο έθνος και η προβολή αυτής, διατήρηση επαφής με φιλέλληνες, φιλανθρωπική δράση, δωρεές για κοινωφελείς σκοπούς, προστασία της περιβαλλοντικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, με ενίσχυση των σπουδών και της μετέπειτα πορείας τους.
Στο χαιρετισμό του ο κ. Γιώργος Κουκουδάκης, Δήμαρχος Ύδρας, επεσήμανε το σημαντικό ρόλο που έχει διαδραματίσει η ναυτιλία για την ελληνική οικονομία.

Ο κ. Γιώργος Τσαβλίρης, επικεφαλής του Tsavliris Salvage Group, Πρόεδρος και συντονιστής του 8ου ετήσιου Ναυτιλιακού Συνεδρίου Ύδρας, σήμανε την έναρξη του Συνεδρίου και καλωσόρισε τους καλεσμένους και τους επισκέπτες, επισημαίνοντας ότι θα ήθελε να γίνει μία ανταλλαγή απόψεων με έμφαση στη συμμετοχή του κοινού. Ο κ. Γιώργος Τσαβλίρης, Πρόεδρος του Συνεδρίου, παραθέτοντας τα συμπεράσματά του για το Συνέδριο, τόνισε μεταξύ άλλων ότι ο κόσμος της ελληνικής ναυτιλίας βομβαρδίζεται από πολλούς παράγοντες, την παρατεταμένη οικονομική κρίση, τους ατελείωτους ναυτιλιακούς και κυβερνητικούς κανονισμούς, τους αυστηρούς κανόνες συμμόρφωσης και τους τραπεζικούς περιορισμούς, την υποψία και την αβεβαιότητα. Τα πράγματα αλλάζουν διαρκώς – «ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ». Η απληστία είναι η ρίζα που έχει φέρει τον κόσμο εδώ που βρίσκεται σήμερα – η σημερινή οικονομική κατάσταση, η καταστροφή στο περιβάλλον που είναι αποτέλεσμα ανθρώπινης παρέμβασης, η επικείμενη απειλή του κυβερνοχώρου (cyber risk), είναι όλα τα θέματα που αναλύθηκαν.

Όσον αφορά το μέλλον της παραδοσιακής οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης, ο κ. Τσαβλίρης είπε ότι πολλά προβλήματα προκύπτουν στις οικογένειες, επειδή η επόμενη γενιά μερικές φορές «ωθείται σε μια επιχείρηση» όπου δεν έχει κανένα ενδιαφέρον. Είμαστε σε θέση σήμερα, εφόσον ακούμε τις συμβουλές των ειδικών, να διαμορφώσουμε δομές που επιτρέπουν την πλήρη ελευθερία των μελών της οικογένειας να επιλέγουν αυτό που θέλουν να κάνουν στη ζωή και πάνω από όλα να κάνουν αυτό που τους κάνει ευτυχισμένους. Με αυτή την τακτική ενθαρρύνεται η συνέργεια, ο αμοιβαίος σεβασμός και η αγάπη.

Στην πρώτη ενότητα του Συνεδρίου για το μέλλον της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας, ο κ. Πέτρος Δούκας, Πρόεδρος της Capital Partners SA, επεσήμανε ότι οι νέες πολιτικές της ΕΕ εμποδίζουν τις τράπεζες της ΕΕ να χρηματοδοτούν τη ναυτιλία με ανταγωνιστικούς όρους. Η εναλλακτική λύση της IPO έχει χάσει τη λάμψη της λόγω της παρατεταμένης αδυναμίας στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών. Ωστόσο, τα αμοιβαία κεφάλαια διατίθενται σε ανταγωνιστικές τιμές.

DSC_0969

Ο Δρ Γιώργος Γράτσος, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία διεκπεραιώνει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, και δεν διαφαίνονται αλλαγές στο άμεσο μέλλον και συνέχισε λέγοντας ότι τα πλοία είναι αποδέκτες τιμών και δε διαμορφώνουν τις τιμές της αγοράς.

Ο κ. Γιώργος Χριστόπουλος της Prisma Electronics SA, μίλησε για τα Big Data στη Ναυτιλία που διαμορφώνουν αποφάσεις. Ο κ. Χριστόπουλος τόνισε ότι η ναυτιλία αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζει μια επανάσταση δεδομένων όπως και πολλές άλλες βιομηχανίες. Η ναυτιλιακή τεχνολογία πληροφοριών και ιδιαίτερα η χρήση big data παρέχει μια νέα, αποτελεσματική και ολοκληρωμένη λειτουργία των μέσων θαλάσσιας μεταφοράς μέσω της Πληροφοριακής Νοημοσύνης. Ο κ. Χριστόπουλος παρουσίασε το σύστημα LAROS από την PRISMA ELECTRONICS, το οποίο δημιουργεί αυτόματη συλλογή δεδομένων, υποδομή θαλάσσιων δεδομένων μεγάλης προβολής και αναλύσεων που δημιουργεί νέα επιχειρηματικά μοντέλα, βελτιώνει τις διαδικασίες και μειώνει το κόστος και τους κινδύνους.

Στη δεύτερη ενότητα με θέμα την Επιχειρησιακή Στρατηγική ο Καθηγητής Ντίνος Αρκουμάνης εστίασε την παρουσίασή του στους αναδυόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για τη ναυτιλιακή βιομηχανία μετά τη Συμφωνία του Παρισιού που έχουν ήδη επιβληθεί ή πρόκειται να επιβληθούν από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο Δρ Γιώργος Γράτσος παρείχε στατιστικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η Ναυτιλία είναι το πιο πράσινο από όλα τα μέσα μεταφοράς.

Ο κ. Στέφανος Παπανδρέου αλλά και η κα Ιωάννα Ν. Βαρδινογιάννη παρενέβησαν με δημιουργικές επισημάνσεις.

Στην τρίτη ενότητα – CSR Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, τόσο το πάνελ όσο και το κοινό συμφώνησαν ότι η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι μια μορφή εταιρικής αυτορρύθμισης που ενσωματώνεται στο επιχειρηματικό μοντέλο – “tick in the box” που ουσιαστικά δεν αποτελεί μέρος του ναυτιλιακού επιχειρηματικού μοντέλου. Η ναυτιλία και ο παραδοσιακός Έλληνας εφοπλιστής, όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Τσαβλίρης, – έχει σεβασμό για το πλήρωμά του, τους υπαλλήλους και τις οικογένειές τους, πάντα τους σκέφτεται με γνώμονα όχι ότι εργάζονται γι ‘αυτόν αλλά με αυτόν και η σχέση είναι σαν μια οικογένεια, με σεβασμό και υποστήριξη.

Η κα Γιάννα Παυλοπούλου παρενέβη με χρήσιμες πληροφορίες για τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Στην τέταρτη ενότητα – Η Παραδοσιακή Ναυτική Οικογένεια, οι ομιλητές τόνισαν μεταξύ άλλων τη δυσκολία να μοιραστεί μια επιχείρηση σε μέλη της οικογένειας. Τονίστηκε ότι οι πλοιοκτήτες βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση σε σχέση με άλλους επιχειρηματίες γιατί μπορούν να καλύψουν τις διαφορές τους χωρίζοντας τα πλοία τους. Ο Δρ Γιώργος Πατέρας επεσήμανε ότι η πραγματική διαχείριση της εταιρείας θα πρέπει να μετακυλήσει στον πιο “ικανό” διάδοχο, ενώ ο πλούτος θα πρέπει να διανεμηθεί εξίσου. Ο Δρ Πανίκος Πουτζιούρης παρουσίασε τρόπους διευθέτησης και ρύθμισης των ενδοοικογενειακών περιουσιακών σχέσεων και ανάδειξης διοίκησης για μια οικογενειακή ναυτιλιακή επιχείρηση. Η κα Κατερίνα Μποδούρογλου, η οποία εκπροσώπησε τη νεότερη γενιά της ναυτιλιακής κοινότητας, συμφώνησε με τα σχόλια που έγιναν κατά τη διάρκεια αυτής της ενότητας σχετικά με την ανάγκη να ληφθούν υπόψη οι οικογενειακές δομές για μια επιτυχημένη διαδοχή.

DSC_0781

Στην πέμπτη και τελευταία ενότητα του Συνεδρίου – Cyber Risks, ο κ. Μπάμπης Καλευρόσογλου από την Aspida έδωσε παράδειγμα ενός πλοίου που είχε υποστεί τροποποίηση λογισμικού (hacking) ενώ ήταν στη θάλασσα και περιέγραψε τις πιθανές επιπτώσεις ενός τέτοιου περιστατικού. Στη συνέχεια παρουσίασε τον προτεινόμενο τρόπο αντιμετώπισης.​

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.