
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η παραγωγή χάλυβα της Κίνας αναμένεται να αυξηθεί κατά 3% έως 5% το 2017 σε σύγκριση με πέρυσι, παρά το κλείσιμο μικρών παλαιών ορυχείων, καθώς οι αυξανόμενες τιμές ώθησαν τους μεγαλύτερους παίκτες για περισσότερο παραγωγή.
Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Σιδήρου και Χάλυβα της Κίνας (CISA), Qu Xiuli, δήλωσε ότι ο μεγαλύτερος παραγωγός χάλυβα στον κόσμο θα παράγει περίπου 840 εκατ. τόνους ακατέργαστου χάλυβα φέτος. Πέρυσι, η χώρα παρήγαγε 808 εκατ. τόνους χάλυβα.
Η παραγωγή χάλυβα στις χαλυβουργικές επιχειρήσεις της ένωσης – με ετήσια παραγωγική ικανότητα άνω του 1 εκατ. τόνων – αυξήθηκε κατά 6,8% τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ τα μικρά χαλυβουργεία σημείωσαν πτώση της παραγωγής κατά 2% από πέρυσι. Η αύξηση αυτή προέρχεται μετά την καταστολή του Πεκίνου, όπου έκλεισε 120 εκατ. τόνους χωρητικότητας χάλυβα χαμηλής τεχνολογίας κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και μετά από μια συνεχιζόμενη σειρά περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων σε μια προσπάθεια περιορισμού της ρύπανσης.
«Ο κινεζικός τομέας χάλυβα αναβαθμίζεται και ο δείκτης συγκέντρωσης της βιομηχανίας αυξάνεται», δήλωσε ο κ. Qu. Από τους 808 εκατ. τόνους χάλυβα που παρήχθησαν πέρυσι, μόνο το 36% προέρχεται από τους 10 μεγαλύτερους χαλυβουργούς στην Κίνα και το μερίδιό τους αναμένεται να αυξηθεί φέτος.
Η Κίνα προσπαθεί να εξορθολογήσει τις βαριές βιομηχανίες της για να μειώσει τα βάρη του χρέους και να παράγει προϊόντα υψηλότερης αξίας. Οι τιμές εξαγωγής των προϊόντων χάλυβα κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 43,3% στα 686 $ /τόνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Σιδήρου και Χάλυβα της Κίνας (CISA). Οι αυξήσεις των τιμών οδήγησαν σε άνοδο των κερδών στα κινεζικά χαλυβουργεία. «Τα καθαρά κέρδη των κινεζικών επιχειρήσεων χάλυβα έχουν αυξηθεί κατά 390% τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους σε πάνω από 70 δις γουάν. Αναμένουμε να έχουμε τουλάχιστον 100 δις γουάν σε κέρδη μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους», δήλωσε ο κ. Qu.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/SHUANGQI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ