
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η παραγωγή χάλυβα της Κίνας αναμένεται να αυξηθεί κατά 3% έως 5% το 2017 σε σύγκριση με πέρυσι, παρά το κλείσιμο μικρών παλαιών ορυχείων, καθώς οι αυξανόμενες τιμές ώθησαν τους μεγαλύτερους παίκτες για περισσότερο παραγωγή.
Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Σιδήρου και Χάλυβα της Κίνας (CISA), Qu Xiuli, δήλωσε ότι ο μεγαλύτερος παραγωγός χάλυβα στον κόσμο θα παράγει περίπου 840 εκατ. τόνους ακατέργαστου χάλυβα φέτος. Πέρυσι, η χώρα παρήγαγε 808 εκατ. τόνους χάλυβα.
Η παραγωγή χάλυβα στις χαλυβουργικές επιχειρήσεις της ένωσης – με ετήσια παραγωγική ικανότητα άνω του 1 εκατ. τόνων – αυξήθηκε κατά 6,8% τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, ενώ τα μικρά χαλυβουργεία σημείωσαν πτώση της παραγωγής κατά 2% από πέρυσι. Η αύξηση αυτή προέρχεται μετά την καταστολή του Πεκίνου, όπου έκλεισε 120 εκατ. τόνους χωρητικότητας χάλυβα χαμηλής τεχνολογίας κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και μετά από μια συνεχιζόμενη σειρά περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων σε μια προσπάθεια περιορισμού της ρύπανσης.
«Ο κινεζικός τομέας χάλυβα αναβαθμίζεται και ο δείκτης συγκέντρωσης της βιομηχανίας αυξάνεται», δήλωσε ο κ. Qu. Από τους 808 εκατ. τόνους χάλυβα που παρήχθησαν πέρυσι, μόνο το 36% προέρχεται από τους 10 μεγαλύτερους χαλυβουργούς στην Κίνα και το μερίδιό τους αναμένεται να αυξηθεί φέτος.
Η Κίνα προσπαθεί να εξορθολογήσει τις βαριές βιομηχανίες της για να μειώσει τα βάρη του χρέους και να παράγει προϊόντα υψηλότερης αξίας. Οι τιμές εξαγωγής των προϊόντων χάλυβα κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 43,3% στα 686 $ /τόνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Σιδήρου και Χάλυβα της Κίνας (CISA). Οι αυξήσεις των τιμών οδήγησαν σε άνοδο των κερδών στα κινεζικά χαλυβουργεία. «Τα καθαρά κέρδη των κινεζικών επιχειρήσεων χάλυβα έχουν αυξηθεί κατά 390% τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους σε πάνω από 70 δις γουάν. Αναμένουμε να έχουμε τουλάχιστον 100 δις γουάν σε κέρδη μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους», δήλωσε ο κ. Qu.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/SHUANGQI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…

Με ένα ακόμη ρεκόρ στην επιβατική κίνηση αναμένεται να κλείσει και η εφετινή χρονιά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το…

Σε επίπεδα-ρεκόρ ανέρχεται φέτος το orderbook των containerships, μετά το κύμα παραγγελιών που τοποθετήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Αναλυτικότερα, το orderbook αριθμεί 11,61…

Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ