Πόσο «βρώμικα» είναι τα κρουαζιερόπλοια;

Πόσο «βρώμικα» είναι τα κρουαζιερόπλοια;

293
Πόσο «βρώμικα» είναι τα κρουαζιερόπλοια;

Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας NABU παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στο Αμβούργο την ετήσια βαθμολογία των εταιρειών κρουαζιέρας. Κύριο συμπέρασμα των περιβαλλοντικών οργανώσεων ήταν πως όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη συνεχίζουν να κάνουν χρήση βαρύ μαζούτ (Heavy Fuel Oil), ενώ δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε εφαρμογή φίλτρων για τα σωματίδια αιθάλης.

Το αποτέλεσμα είναι να επιβαρύνεται σημαντικά η ατμόσφαιρα, με το πρόβλημα να παρατηρείται, κυρίως, στους μεγάλους λιμένες προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων.

Ωστόσο τα μέλη του NABU και ο πρόεδρός του Leif Miller αναγνωρίζουν πως τα πρώτα θετικά σημάδια βελτίωσης θα εμφανιστούν στις αρχές του επόμενου έτους. Και αυτό θα συμβεί καθώς τότε θα ξεκινήσουν τα ταξίδια τους τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Στις υψηλότερες θέσεις κατατάσσονται οι δύο γερμανικές εταιρείες Tui Cruises με τα τέσσερα νεότευκτα «Mein Schiff 3» έως και «Mein Schiff 6» καθώς και η Hapag-Lloyd Cruises με το κρουαζιερόπλοιο «Europa 2». Και οι δύο εταιρείες χρησιμοποιούν, όπως σημειώνει το NABU, έναν καταλύτη οξειδίου του αζώτου.

Κριτική, αντιθέτως, ασκείται, μεταξύ άλλων εταιρειών, στην AIDA, καθώς παρά τις ανακοινώσεις της για επενδύσεις σε συστήματα φίλτρων καυσαερίων, μέχρι τώρα δεν έχουν τοποθετηθεί. Ωστόσο η AIDA εξέφρασε την διαφωνία της σε όσα υποστήριξε το NABU, τονίζοντας πως ήδη έξι πλοία του στόλου της διαθέτουν ήδη συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων, ενώ αναμένεται η έκδοση των σχετικών αδειών για την χρήση τους.

Τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας επέκρινε για μη παρουσίαση της αλήθειας και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association – CLIA), υποστηρίζοντας πως ήδη στην Βόρεια και Βαλτική Θάλασσα εφαρμόζεται όριο θείου 0,1%, κάτι που σημαίνει πως κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν επιτρέπεται να πλέει σε αυτές τις θάλασσες με χρήση βαρύ μαζούτ και χωρίς να διαθέτει συστήματα φίλτρων καθαρισμού. Κριτική ασκήθηκε από την CLIA και στις μεθόδους που χρησιμοποιεί το NABU για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/BERND WUESTNECK

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.