
Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας NABU παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στο Αμβούργο την ετήσια βαθμολογία των εταιρειών κρουαζιέρας. Κύριο συμπέρασμα των περιβαλλοντικών οργανώσεων ήταν πως όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη συνεχίζουν να κάνουν χρήση βαρύ μαζούτ (Heavy Fuel Oil), ενώ δεν έχουν προχωρήσει ακόμα σε εφαρμογή φίλτρων για τα σωματίδια αιθάλης.
Το αποτέλεσμα είναι να επιβαρύνεται σημαντικά η ατμόσφαιρα, με το πρόβλημα να παρατηρείται, κυρίως, στους μεγάλους λιμένες προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων.
Ωστόσο τα μέλη του NABU και ο πρόεδρός του Leif Miller αναγνωρίζουν πως τα πρώτα θετικά σημάδια βελτίωσης θα εμφανιστούν στις αρχές του επόμενου έτους. Και αυτό θα συμβεί καθώς τότε θα ξεκινήσουν τα ταξίδια τους τα πρώτα κρουαζιερόπλοια, που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Στις υψηλότερες θέσεις κατατάσσονται οι δύο γερμανικές εταιρείες Tui Cruises με τα τέσσερα νεότευκτα «Mein Schiff 3» έως και «Mein Schiff 6» καθώς και η Hapag-Lloyd Cruises με το κρουαζιερόπλοιο «Europa 2». Και οι δύο εταιρείες χρησιμοποιούν, όπως σημειώνει το NABU, έναν καταλύτη οξειδίου του αζώτου.
Κριτική, αντιθέτως, ασκείται, μεταξύ άλλων εταιρειών, στην AIDA, καθώς παρά τις ανακοινώσεις της για επενδύσεις σε συστήματα φίλτρων καυσαερίων, μέχρι τώρα δεν έχουν τοποθετηθεί. Ωστόσο η AIDA εξέφρασε την διαφωνία της σε όσα υποστήριξε το NABU, τονίζοντας πως ήδη έξι πλοία του στόλου της διαθέτουν ήδη συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων, ενώ αναμένεται η έκδοση των σχετικών αδειών για την χρήση τους.
Τον Σύλλογο Προστασίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας επέκρινε για μη παρουσίαση της αλήθειας και η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association – CLIA), υποστηρίζοντας πως ήδη στην Βόρεια και Βαλτική Θάλασσα εφαρμόζεται όριο θείου 0,1%, κάτι που σημαίνει πως κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν επιτρέπεται να πλέει σε αυτές τις θάλασσες με χρήση βαρύ μαζούτ και χωρίς να διαθέτει συστήματα φίλτρων καθαρισμού. Κριτική ασκήθηκε από την CLIA και στις μεθόδους που χρησιμοποιεί το NABU για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/BERND WUESTNECK
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ