
Σύμφωνα με τo «Manning report» της Drewry, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται ανάκαμψη στην παγκόσμια ναυλαγορά, τα κόστη επάνδρωσης ενός πλοίου παραμένουν χαμηλά για τους πλοιοκτήτες. Συγκεκριμένα από το 2009 μικρή αύξηση έχει καταγραφεί στους μισθούς των ναυτικών, μια κατάσταση που δείχνει να αντιστρέφεται τα τελευταία χρόνια έστω και με χαμηλό ρυθμό. Ωστόσο, το ισχυρό δολάριο αποτελεί θετικό παράγοντα για τους ναυτικούς, καθώς οι περισσότεροι αμείβονται με το συγκεκριμένο νόμισμα.
Ο κ. Martin Dixon, εκδότης του «Manning report» δήλωσε ότι λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου η ζήτηση για αξιωματικούς στον τομέα του offshore έχει μειωθεί και αυτό έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των διαφορών στα μισθολογικά κόστη των ναυτικών. Ο ίδιος προσέθεσε ότι ενώ ορισμένες ναυλαγορές, όπως το LNG που απαιτούν αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής με υψηλή εξειδίκευση και εμπειρία, θα συνεχίσουν να καταγράφουν αύξηση στους μισθούς πάνω από το μέσο όρο, η μείωση του μισθολογικού κόστους σε άλλες ναυλαγορές θα οδηγήσει σε μέση αύξηση μισθών κάτω από τα επίπεδα του πληθωρισμού τα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry το έλλειμμα αξιωματικών συρρικνώθηκε κατά ένα τρίτο το περασμένο έτος αγγίζοντας τους 13.700, με βάση την αξιολόγηση του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου η οποία περιλαμβάνει όλους τους τομείς της εμπορικής ναυτιλίας εκτός των πλοίων που δεν μεταφέρουν φορτία, όπως τα ρυμουλκά και τα επιβατηγά, αλλά και όσα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν χωρητικότητα κάτω των 10.000 dwt.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Dixon, η επιβράδυνση της ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου και η «υγιής» προσφορά αξιωματικών αναμένεται να εξαλείψει όποια έλλειψη αξιωματικών τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ προβλέπεται να υπάρξει ένα μικρό πλεόνασμα μέχρι το 2021.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ