
Σύμφωνα με τo «Manning report» της Drewry, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται ανάκαμψη στην παγκόσμια ναυλαγορά, τα κόστη επάνδρωσης ενός πλοίου παραμένουν χαμηλά για τους πλοιοκτήτες. Συγκεκριμένα από το 2009 μικρή αύξηση έχει καταγραφεί στους μισθούς των ναυτικών, μια κατάσταση που δείχνει να αντιστρέφεται τα τελευταία χρόνια έστω και με χαμηλό ρυθμό. Ωστόσο, το ισχυρό δολάριο αποτελεί θετικό παράγοντα για τους ναυτικούς, καθώς οι περισσότεροι αμείβονται με το συγκεκριμένο νόμισμα.
Ο κ. Martin Dixon, εκδότης του «Manning report» δήλωσε ότι λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου η ζήτηση για αξιωματικούς στον τομέα του offshore έχει μειωθεί και αυτό έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των διαφορών στα μισθολογικά κόστη των ναυτικών. Ο ίδιος προσέθεσε ότι ενώ ορισμένες ναυλαγορές, όπως το LNG που απαιτούν αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής με υψηλή εξειδίκευση και εμπειρία, θα συνεχίσουν να καταγράφουν αύξηση στους μισθούς πάνω από το μέσο όρο, η μείωση του μισθολογικού κόστους σε άλλες ναυλαγορές θα οδηγήσει σε μέση αύξηση μισθών κάτω από τα επίπεδα του πληθωρισμού τα επόμενα πέντε χρόνια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry το έλλειμμα αξιωματικών συρρικνώθηκε κατά ένα τρίτο το περασμένο έτος αγγίζοντας τους 13.700, με βάση την αξιολόγηση του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου η οποία περιλαμβάνει όλους τους τομείς της εμπορικής ναυτιλίας εκτός των πλοίων που δεν μεταφέρουν φορτία, όπως τα ρυμουλκά και τα επιβατηγά, αλλά και όσα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν χωρητικότητα κάτω των 10.000 dwt.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Dixon, η επιβράδυνση της ανάπτυξης του παγκόσμιου στόλου και η «υγιής» προσφορά αξιωματικών αναμένεται να εξαλείψει όποια έλλειψη αξιωματικών τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ προβλέπεται να υπάρξει ένα μικρό πλεόνασμα μέχρι το 2021.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ