
Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) σε ανακοίνωσή του κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη Διεθνή Σύμβαση του Ballast Water Management που θα τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017. Ο κ. Esben Poulsson, Πρόεδρος του ICS επισημαίνει ότι η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να δαπανήσει γύρω στα $100 δις για να εγκαταστήσει συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος στα πλοία σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών κανονισμών.
Ο κ. Poulsson καλεί τους πλοιοκτήτες, τους κατασκευαστές εξοπλισμού πλοίων και τις κυβερνήσεις διεθνώς να συνεργαστούν για να εξασφαλισθεί η ορθή εφαρμογή αυτού του σημαντικού νέου ρυθμιστικού πλαισίου το οποίο θα αποφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.
Συγκεκριμένα ο κ. Poulsson ανέφερε ότι «πρέπει όσο το δυνατόν να διασφαλίσουμε, ότι τα συστήματα που εγκαθίστανται στα πλοία θα είναι πράγματι κατάλληλα και θα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του IMO. Ως εκ τούτου, συμβουλεύουμε τις ναυτιλιακές εταιρείες να καταστήσουν σαφές στους κατασκευαστές εξοπλισμού των πλοίων ότι θα πρέπει να εγκατασταθούν στα πλοία συστήματα επεξεργασίας του θαλάσσιου έρματος τα οποία θα έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα αναθεωρημένα πρότυπα έγκρισης του ΙΜΟ του 2016, ακόμα και αν αυτό δεν αποτελεί ακόμα υποχρεωτική απαίτηση.
Να σημειωθεί ότι το ICS υποστήριξε την απόφαση που έλαβε ο ΙΜΟ τον περασμένο Ιούλιο για την προσαρμογή των ημερομηνιών εφαρμογής της Σύμβασης του BWM, ώστε τα υπάρχοντα πλοία (δηλαδή τα πλοία που ναυπηγήθηκαν πριν από τις 8 Σεπτεμβρίου) να μην απαιτείται να εγκαταστήσουν σύστημα BWT μέχρι την ημερομηνία της επιθεώρησης (survey) για την ανανέωση του Διεθνούς Πιστοποιητικού για την πρόληψη της Ρύπανσης από Πετρέλαιο (IOPP) μετά τις 8 Σεπτεμβρίου 2019.
Ο κ. Poulssen ανέφερε ότι υπάρχει επομένως ο κατάλληλος χρόνος για να διασφαλίσουν οι πλοιοκτήτες ότι θα επενδύσουν σε συστήματα κατάλληλα για τα πλοία τους.
Στην ανακοίνωσή του, το ICS επισημαίνει ακόμα ότι ενώ στην αρχή κρατούσε επιφυλάξεις για την επικύρωση της Σύμβασης του BWM λόγω κάποιων δυσκολιών στην επίλυση ορισμένων θεμάτων εφαρμογής, τώρα πλέον ενθαρρύνει όλα τα μέλη του IMO να προβούν στην επικύρωση αυτή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ