
Η αγορά της κρουαζιέρας στην Ασία αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς με τους Κινέζους να αναδεικνύονται σε λάτρεις των κρουαζιερόπλοιων. Το 2016 σχεδόν 2.000.000 Κινέζοι επέλεξαν ένα πακέτο κρουαζιέρας, αντιπροσωπεύοντας το 9% επί του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας, διεθνώς, ένας αριθμός που αναμένεται να αγγίξει τα 6.000.000 έως το 2024.
Η ανάπτυξη της κινέζικης κρουαζιέρας έχει στρέψει το ενδιαφέρον των κολοσσών της παγκόσμιας κρουαζιέρας προς την Κίνα και εταιρείες όπως η Royal Caribbean Cruises Ltd. και Carnival Corp. έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στην Ασία με νέα πολυτελή πλοία επιχειρώντας να πάρουν ένα κομμάτι της πίτας.
Όμως, έχουν να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη, πλέον, απειλή από τις ασιατικές εταιρείες κρουαζιέρας όπως είναι η Dream Cruises, η οποία ανήκει στον όμιλο Genting Hong Kong. Η τελευταία πέρυσι παρέλαβε από τα γερμανικά ναυπηγεία Meyer Werft στο Πάπενμπουργκ της Κάτω Σαξονίας το Genting Dream, το πρώτο της κρουαζιερόπλοιο, ενώ πριν από λίγες ημέρες παρέλαβε και το δεύτερό της, το World Dream, το οποίο προορίζεται για κρουαζιέρες σε Κίνα, Βιετνάμ και Φιλιππίνες.
Μάλιστα, το πρώτο κινεζικής ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιο αναμένεται να παραδοθεί το 2023, ενώ από το 2024 έως το 2028 θα παραδίδεται ένα πλοίο ανά έτος. Τα κινέζικα κρουαζιερόπλοια θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Waigaoqiao Shipbuilding Co Ltd, το οποίο βρίσκεται υπό τον έλεγχο της China State Shipbuilding Corporation – CSSC.
Ο στόχος των κινέζικων εταιρειών κρουαζιέρας, όμως, είναι να μπορέσουν σύντομα να ναυπηγούν τα κρουαζιερόπλοιά τους σε εγχώρια ναυπηγεία, κάτι που θα απειλήσει άμεσα την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και κυρίως την γερμανική και την ιταλική. Να σημειωθεί ότι από το σύνολο των νέων εντολών ναυπήγησης το 43% αφορά σε κρουαζιερόπλοια, ενώ για την περίοδο 2017-2026 αναμένεται να ναυπηγηθούν περισσότερα από 97 κρουαζιερόπλοια, η αξία των οποίων αγγίζει τα 53 δις δολάρια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALEX HOFFORD
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ