
Σύμφωνα με την BIMCO, η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης στην αγορά των δεξαμενόπλοιων φαίνεται πως αργεί να επέλθει, καθώς η ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα ενώ συγχρόνως υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Τα παγκόσμια αποθέματα τόσο για το αργό πετρέλαιο όσο και για τα πετρελαϊκά προϊόντα αυξήθηκαν σημαντικά μετά την απότομη πτώση των τιμών του αργού πετρελαίου κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα έως και σήμερα. Ως εκ τούτου η ζήτηση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων κυμαίνεται κάτω από τα κανονικά επίπεδα και θα αυξηθεί μόνο αφού μειωθούν τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου. Η ταχεία αύξηση του στόλου πέρυσι και φέτος, σύμφωνα με την BIMCO, συνεισφέρει σε μια μεγαλύτερη ανισορροπία της αγοράς και οδηγεί σε χαμηλότερα έσοδα για τους πλοιοκτήτες.
Αναλυτές της BIMCO θεωρούν ότι λόγω της περικοπής της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τον OPEC έχουν υπάρξει κάποιες αναπροσαρμογές στην αγορά τους τελευταίους μήνες, αλλά η ισορροπία δεν θα επιτευχθεί τόσο εύκολα.
Σε ό,τι αφορά την προσφορά, από τις αρχές του έτους μέχρι τα μέσα Αυγούστου ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 4,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ ο στόλος των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου αυξήθηκε για την ίδια περίοδο κατά 3,6%.
Από τις αρχές του έτους εκτιμάται ότι έχουν παραδοθεί 36 δεξαμενόπλοια κατηγορίας VLCC, 41 suezmaxes και 23 aframaxes, ενώ σε περιορισμένη έκταση έχουν ναυπηγηθεί panamaxes και μικρότερης κατηγορίας πλοία.
Σύμφωνα με την BIMCO, η συνεχής αύξηση του στόλου δεν αποτελεί έκπληξη, αλλά σίγουρα αποτελεί πρόβλημα ο χαμηλός ρυθμός διάλυσης των δεξαμενόπλοιων.
Ωστόσο η BIMCO εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο ρυθμός διάλυσης θα αυξηθεί τους τελευταίους τέσσερις μήνες του 2017, ο οποίος θα ενισχυθεί περαιτέρω και από τους χαμηλούς ναύλους που επικρατούν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Φωτό: ΑΠΕ ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΕΘΑ/STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ