
Η κυβέρνηση της Κοπεγχάγης θέτει σε εφαρμογή ένα ευρύ σχέδιο διατήρησης της αναπτυξιακής δυναμικής της οικονομίας της χώρας με επιμέρους μέτρα για τις επιχειρήσεις και την βιομηχανία, μεταξύ των οποίων είναι και η λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Μεταξύ των μέτρων που αφορούν στη ναυτιλία είναι και αυτό της κατάργησης του ειδικού τέλους που επιβάλλεται στα μεταχειρισμένα πλοία, τα οποία εγγράφονται στο Διεθνές Νηολόγιο της Δανίας (DIS). Με αυτό το μέτρο θα αφαιρεθεί ένα επιπλέον κόστος που καθιστά λιγότερο ελκυστική για τις ναυτιλιακές εταιρείες την επιλογή ύψωσης της δανέζικης σημαίας σε νεοαποκτηθέντα μεταχειρισμένα πλοία.
Η Anne H. Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, καλωσορίζει την κυβερνητική πρωτοβουλία και εκφράζει την ικανοποίησή της, επισημαίνοντας πως με την κατάργησή του απομακρύνεται ένα σοβαρό εμπόδιο στην ανάπτυξη του υπό δανέζικη σημαία στόλου.
«Πρόκειται για μία καλή ημέρα για το δανέζικο ναυτιλιακό πλέγμα» δηλώνει η Anne H. Steffensen, ενώ στέλνεται, υποστηρίζει, ένα ισχυρό μήνυμα πως η Δανία θα παραμείνει ένα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο.
Από την πλευρά του ο Δανός υπουργός για την Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Οικονομικές Σχέσεις, Brian Mikkelsen, δήλωσε πως το ναυτιλιακό πλέγμα της Δανίας αναπτύσσεται και η κατάργηση του τέλους συνιστά μία επένδυση για το μέλλον, καθώς βοηθά στην προσέλκυση νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην χώρα.
Ο Jan Rindbo, CEO της ναυτιλιακής εταιρείας NORDEN, σημειώνει πως «σήμερα η εγγραφή ενός πλοίου στο νηολόγιο της Δανίας μπορεί να είναι τρεις έως τέσσερις φορές πιο ακριβή στην Δανία σε σχέση για παράδειγμα με την Σιγκαπούρη». Κι ο ίδιος υποστηρίζει πως όσο προσφέρονται καλύτεροι όροι εγγραφής στο δανέζικο νηολόγιο τόσο περισσότερα θα είναι και τα πλοία που θα επιλέγουν να υψώνουν την δανέζικη σημαία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA- EPA/BERND WUESTNECK & danishshipping.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ