
Η κυβέρνηση της Κοπεγχάγης θέτει σε εφαρμογή ένα ευρύ σχέδιο διατήρησης της αναπτυξιακής δυναμικής της οικονομίας της χώρας με επιμέρους μέτρα για τις επιχειρήσεις και την βιομηχανία, μεταξύ των οποίων είναι και η λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Μεταξύ των μέτρων που αφορούν στη ναυτιλία είναι και αυτό της κατάργησης του ειδικού τέλους που επιβάλλεται στα μεταχειρισμένα πλοία, τα οποία εγγράφονται στο Διεθνές Νηολόγιο της Δανίας (DIS). Με αυτό το μέτρο θα αφαιρεθεί ένα επιπλέον κόστος που καθιστά λιγότερο ελκυστική για τις ναυτιλιακές εταιρείες την επιλογή ύψωσης της δανέζικης σημαίας σε νεοαποκτηθέντα μεταχειρισμένα πλοία.
Η Anne H. Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, καλωσορίζει την κυβερνητική πρωτοβουλία και εκφράζει την ικανοποίησή της, επισημαίνοντας πως με την κατάργησή του απομακρύνεται ένα σοβαρό εμπόδιο στην ανάπτυξη του υπό δανέζικη σημαία στόλου.
«Πρόκειται για μία καλή ημέρα για το δανέζικο ναυτιλιακό πλέγμα» δηλώνει η Anne H. Steffensen, ενώ στέλνεται, υποστηρίζει, ένα ισχυρό μήνυμα πως η Δανία θα παραμείνει ένα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο.
Από την πλευρά του ο Δανός υπουργός για την Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Οικονομικές Σχέσεις, Brian Mikkelsen, δήλωσε πως το ναυτιλιακό πλέγμα της Δανίας αναπτύσσεται και η κατάργηση του τέλους συνιστά μία επένδυση για το μέλλον, καθώς βοηθά στην προσέλκυση νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην χώρα.
Ο Jan Rindbo, CEO της ναυτιλιακής εταιρείας NORDEN, σημειώνει πως «σήμερα η εγγραφή ενός πλοίου στο νηολόγιο της Δανίας μπορεί να είναι τρεις έως τέσσερις φορές πιο ακριβή στην Δανία σε σχέση για παράδειγμα με την Σιγκαπούρη». Κι ο ίδιος υποστηρίζει πως όσο προσφέρονται καλύτεροι όροι εγγραφής στο δανέζικο νηολόγιο τόσο περισσότερα θα είναι και τα πλοία που θα επιλέγουν να υψώνουν την δανέζικη σημαία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA- EPA/BERND WUESTNECK & danishshipping.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η επιτυχής ολοκλήρωση των πρώτων εντατικών δοκιμών αερίου μεγάλης κλίμακας για το νεότευκτο «ACTIVE» αποτελεί ένα σημαντικό βιομηχανικό ορόσημο για την Capital Clean Energy…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ