
Η κυβέρνηση της Κοπεγχάγης θέτει σε εφαρμογή ένα ευρύ σχέδιο διατήρησης της αναπτυξιακής δυναμικής της οικονομίας της χώρας με επιμέρους μέτρα για τις επιχειρήσεις και την βιομηχανία, μεταξύ των οποίων είναι και η λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Μεταξύ των μέτρων που αφορούν στη ναυτιλία είναι και αυτό της κατάργησης του ειδικού τέλους που επιβάλλεται στα μεταχειρισμένα πλοία, τα οποία εγγράφονται στο Διεθνές Νηολόγιο της Δανίας (DIS). Με αυτό το μέτρο θα αφαιρεθεί ένα επιπλέον κόστος που καθιστά λιγότερο ελκυστική για τις ναυτιλιακές εταιρείες την επιλογή ύψωσης της δανέζικης σημαίας σε νεοαποκτηθέντα μεταχειρισμένα πλοία.
Η Anne H. Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών, καλωσορίζει την κυβερνητική πρωτοβουλία και εκφράζει την ικανοποίησή της, επισημαίνοντας πως με την κατάργησή του απομακρύνεται ένα σοβαρό εμπόδιο στην ανάπτυξη του υπό δανέζικη σημαία στόλου.
«Πρόκειται για μία καλή ημέρα για το δανέζικο ναυτιλιακό πλέγμα» δηλώνει η Anne H. Steffensen, ενώ στέλνεται, υποστηρίζει, ένα ισχυρό μήνυμα πως η Δανία θα παραμείνει ένα παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο.
Από την πλευρά του ο Δανός υπουργός για την Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Οικονομικές Σχέσεις, Brian Mikkelsen, δήλωσε πως το ναυτιλιακό πλέγμα της Δανίας αναπτύσσεται και η κατάργηση του τέλους συνιστά μία επένδυση για το μέλλον, καθώς βοηθά στην προσέλκυση νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην χώρα.
Ο Jan Rindbo, CEO της ναυτιλιακής εταιρείας NORDEN, σημειώνει πως «σήμερα η εγγραφή ενός πλοίου στο νηολόγιο της Δανίας μπορεί να είναι τρεις έως τέσσερις φορές πιο ακριβή στην Δανία σε σχέση για παράδειγμα με την Σιγκαπούρη». Κι ο ίδιος υποστηρίζει πως όσο προσφέρονται καλύτεροι όροι εγγραφής στο δανέζικο νηολόγιο τόσο περισσότερα θα είναι και τα πλοία που θα επιλέγουν να υψώνουν την δανέζικη σημαία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA- EPA/BERND WUESTNECK & danishshipping.dk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ