Χρηματοδότηση έργων υποδομής στο πλαίσιο του Νέου Δρόμου του Μεταξιού

    110
    Χρηματοδότηση έργων υποδομής στο πλαίσιο του Νέου Δρόμου του Μεταξιού
    ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

    Στο πλαίσιο στήριξης των αναδυόμενων οικονομιών, η κινεζική κυβέρνηση έχει αναλάβει μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για έργα ανάπτυξης υποδομών. Πρόκειται για το σχέδιο με την ονομασία “One Belt, One Road” με τις μεγαλύτερες κρατικές εμπορικές τράπεζες της Κίνας να συγκεντρώνουν κεφαλαία για να χρηματοδοτήσουν έργα υποδομών σε πάνω από 60 χώρες σε Ασία, Ευρώπη και Αφρική.

    Η Κατασκευαστική Τράπεζα της Κίνας, η δεύτερη μεγαλύτερη στη χώρα σε επίπεδο assets, διενεργεί ήδη roadshows, ώστε να εξασφαλίσει 15 δις δολάρια από εγχώριους και μη επενδυτές. Ταυτόχρονα η Αγροτική Τράπεζα, η Εμπορική Τράπεζα, η Bank of China και άλλες στοχεύουν σε αντίστοιχα ποσά. Όμως σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων CNBC που σκιαγραφεί την ιστορία του ‘One Belt, One Road’, η επένδυση σε τέτοιου είδους υποδομές είναι αρκετά ρισκογόνα.

    «Αν τα έργα ξεκινούσαν από ιδιωτικές εταιρείες, δε θα χρειαζόταν να ανησυχούμε γιατί οι συνέπειες θα ήταν δικές τους. Αλλά εδώ μιλάμε για κυβερνήσεις, κρατικό δανεισμό και, τελικά, διακυβερνητικές σχέσεις», είπε στο CNBC ο Xu Chenggang, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Μελετών της Κίνας. Για μια χώρα όπως η Κίνα, όπου η κρατική ιδιοκτησία υπήρξε ιστορικά υψηλή, αυτό είναι θέμα ιδιαίτερης ανησυχίας, σύμφωνα με το CNBC. Χρειάστηκαν δεκαετίες οικονομικών μεταρρυθμίσεων, προτού φτάσουμε σε αυτό που ο Xu χαρακτήρισε μια διαδικασία ήσυχης ιδιωτικοποίησης, από τις αρχές του 21ου αιώνα.

    clip_image002

    Συνημμένα αρχεία: