
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Στο πλαίσιο στήριξης των αναδυόμενων οικονομιών, η κινεζική κυβέρνηση έχει αναλάβει μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες για έργα ανάπτυξης υποδομών. Πρόκειται για το σχέδιο με την ονομασία “One Belt, One Road” με τις μεγαλύτερες κρατικές εμπορικές τράπεζες της Κίνας να συγκεντρώνουν κεφαλαία για να χρηματοδοτήσουν έργα υποδομών σε πάνω από 60 χώρες σε Ασία, Ευρώπη και Αφρική.
Η Κατασκευαστική Τράπεζα της Κίνας, η δεύτερη μεγαλύτερη στη χώρα σε επίπεδο assets, διενεργεί ήδη roadshows, ώστε να εξασφαλίσει 15 δις δολάρια από εγχώριους και μη επενδυτές. Ταυτόχρονα η Αγροτική Τράπεζα, η Εμπορική Τράπεζα, η Bank of China και άλλες στοχεύουν σε αντίστοιχα ποσά. Όμως σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων CNBC που σκιαγραφεί την ιστορία του ‘One Belt, One Road’, η επένδυση σε τέτοιου είδους υποδομές είναι αρκετά ρισκογόνα.
«Αν τα έργα ξεκινούσαν από ιδιωτικές εταιρείες, δε θα χρειαζόταν να ανησυχούμε γιατί οι συνέπειες θα ήταν δικές τους. Αλλά εδώ μιλάμε για κυβερνήσεις, κρατικό δανεισμό και, τελικά, διακυβερνητικές σχέσεις», είπε στο CNBC ο Xu Chenggang, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Μελετών της Κίνας. Για μια χώρα όπως η Κίνα, όπου η κρατική ιδιοκτησία υπήρξε ιστορικά υψηλή, αυτό είναι θέμα ιδιαίτερης ανησυχίας, σύμφωνα με το CNBC. Χρειάστηκαν δεκαετίες οικονομικών μεταρρυθμίσεων, προτού φτάσουμε σε αυτό που ο Xu χαρακτήρισε μια διαδικασία ήσυχης ιδιωτικοποίησης, από τις αρχές του 21ου αιώνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ