
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Chemical Forecaster», που δημοσιεύεται από την Drewry, ο στόλος των πλοίων που μεταφέρουν χημικά φορτία και φυτικά έλαια προβλέπεται να αυξηθεί ταχύτερα από την αντίστοιχη ζήτηση. Συγκεκριμένα, αναμένεται ότι μέχρι τα τέλη του 2017 η ζήτηση για χημικά φορτία και φυτικά έλαια θα αυξηθεί κατά 2,9%, ενώ η αύξηση χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς χημικών φορτίων θα είναι της τάξεως του 9,5%, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων ετών.
Η ναυλαγορά των χημικών φορτίων αντιμετωπίζει υπερπροσφορά χωρητικότητας λόγω των αυξημένων ναυπηγήσεων αλλά και λόγω της μετατροπής πολλών δεξαμενόπλοιων σε πλοία μεταφοράς χημικών φορτίων. Όπως αναφέρει η έκθεση της Drewry, η υπερπροσφορά χωρητικότητας θα ενισχυθεί περαιτέρω μέχρι το 2021, καθώς αναμένονται πολλές παραδόσεις νέων πλοίων τύπου MR. Παρά το γεγονός ότι η Σύμβαση του Ballast Water Management θα οδηγήσει πολλά πλοία παλαιότερης τεχνολογίας προς διάλυση, από μόνη της δεν θα είναι αρκετή για να επέλθει ισορροπία στη συγκεκριμένη αγορά με αποτέλεσμα για τα επόμενα δύο χρόνια να χαρακτηρίζεται από μειωμένους ναύλους σε μεγάλες διαδρομές.
Η κα Hu Qing, επικεφαλής αναλύτρια της Drewry, επισημαίνει ότι το τρίμηνο που διανύουμε η αγορά των χημικών φορτίων αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις αναφορικά με τις μειωμένες τιμές των ναύλων σε μεγάλες διαδρομές και πως είναι πλέον δύσκολο να αποτραπεί η καθοδική πορεία που έχουν πάρει οι ναύλοι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ