Παρά την κρίση οι Γερμανοί εφοπλιστές αισιοδοξούν για το μέλλον

Παρά την κρίση οι Γερμανοί εφοπλιστές αισιοδοξούν για το μέλλον

152
Παρά την κρίση οι Γερμανοί εφοπλιστές αισιοδοξούν για το μέλλον

«Τους τελευταίους μήνες τα πρωτοσέλιδα του Τύπου όταν αναφέρονται στην Γερμανία και στη ναυτιλιακή της βιομηχανία σπάνια είναι αισιοδόξα και τις πιο πολλές φορές κάνουν λόγο για υποθέσεις χρεωκοπίας, απώλειες θέσεων εργασίας και αβέβαιες προοπτικές για το μέλλον» σημειώνει στο editorial του τριμηνιαίου περιοδικού της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, Deutsche Seeschifffahrt, ο πρόεδρός της Alfred Hartmann. Από την άλλη, ο ίδιος προσθέτει πως «μία βιώσιμη ανάκαμψη των ναύλων δεν φαίνεται ακόμα στον ορίζοντα, με δεδομένο πως η αγορά υποδέχεται και νέα χωρητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις επιδοτήσεις στην Ασία».

Για τον Alfred Hartmann είναι πραγματικότητα πως οι γερμανικές εταιρείες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προσπάθειά τους να βρουν νέα κεφάλαια προς ανανέωση του στόλου τους, ενώ οι άλλοτε κυρίαρχες γερμανικές τράπεζες, που ειδικεύονταν σε ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις, έχουν πλέον κλείσει τη στρόφιγγα, ενώ συχνά οι πιστωτές έχοντας να αντιμετωπίσουν έναν αυξανόμενο αριθμό μη εξυπηρετούμενων δανείων αποφασίζουν ακόμα και να «τραβήξουν την πρίζα» από επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσχέρειες.

Φωτό: reederverband.de
Φωτό: reederverband.de

Παρ’ όλ’ αυτά, ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών σημειώνει στο άρθρο του πως, εν τέλει, μέσω της συνεργασίας πολιτικών και ναυτιλιακής κοινότητας έχει επιτευχθεί ένα θετικό αποτέλεσμα, και αυτό είναι να ενισχυθεί εκ νέου ο τομέας της ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και της απασχόλησης επί του πλοίου. Για τον Alfred Hartmann «η διασφάλιση της ναυτικής πρακτικής τεχνογνωσίας είναι ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική βιωσιμότητα της γερμανικής εμπορικής ναυτιλίας».

Οι Γερμανοί εφοπλιστές, σύμφωνα με τον πρόεδρό τους, κατάφεραν να σταθεροποιήσουν, παρά την κρίση, τον αριθμό των σπουδαστών στα ναυτικά ιδρύματα της χώρας, προσφέροντας περισσότερες από 1.300 θέσεις εργασίας για νεοεισερχόμενους στο ναυτικό επάγγελμα. Από την άλλη με τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, ως αποτέλεσμα της καλής συνεργασίας με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της χώρας, πέτυχαν να καταστήσουν εκ νέου ανταγωνιστικό τον Γερμανό ναυτικό.

Ωστόσο, αυτά τα μέτρα δεν κρίνονται από μόνα τους ικανά να ενισχύσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας. Και ένας από τους λόγους που την καθιστούν λιγότερο ελκυστική είναι το γεγονός πως οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες διεθνοποιούνται ολοένα και περισσότερο και αναζητούν χρηματοδοτήσεις σε Κίνα αλλά και στα χρηματιστήρια του Όσλο, της Νέας Υόρκης και εν μέρει της Ασίας. Κατά συνέπεια ανακύπτει και το ερώτημα, γιατί μία γερμανική εταιρεία που πλέον δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο και αντλεί ρευστότητα εκτός Γερμανίας να διατηρεί την έδρα της εντός της χώρας και όχι στο Λονδίνο, τη Σιγκαπούρη ή το Όσλο;

Για τον Alfred Hartmann η μόνη απάντηση σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα είναι η περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας, που θα της επιτρέψει να διατηρηθεί ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Από την άλλη, σημειώνει, βέβαια, πως αυτό θα συμβεί μονάχα εάν υπάρξει το κατάλληλο έμψυχο δυναμικό, που μπορεί να αποτελέσει παράγοντα διατήρησης και προσέλκυσης νέων επιχειρήσεων στην χώρα, με σοβαρή προσπάθεια επένδυσης στην εκπαίδευση και στην καινοτομία. Και όπως τονίζει ο ίδιος «η γερμανική οικονομία έχει μόνο οφέλη να αναμένει από μία ισχυρή ναυτιλία».

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/JOERG SARBACH

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.