
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επέβαλε πρόστιμο ύψους $3 εκατ. στην Ισπανία, για τη μη συμμόρφωση της χώρας στην εφαρμογή λιμενικών μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ε.Ε. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τον Δεκέμβριο του 2014 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε αποφανθεί πως οι διαχειρίστριες εταιρείες τερματικών σταθμών σε κάθε λιμάνι μπορούν να διορίσουν το δικό τους λιμενικό προσωπικό.
Η μη συμμόρφωση της Ισπανίας από τότε στις απαιτήσεις αυτές είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή προστίμου στην χώρα, που μόνο για το 2016 είχε ανέλθει σε ύψος € 15,6 εκατ.
Ωστόσο οι λιμενικές μεταρρυθμίσεις δεν έχουν γίνει αποδεκτές από τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων στους λιμένες της Ισπανίας, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα προβεί σε απεργιακές κινητοποιήσεις, καθώς ‘φοβούνται’ ότι με την απελευθέρωση της λιμενικής αγοράς ο κίνδυνος των μαζικών απολύσεων είναι μεγάλος.
Στις 12 Μαΐου 2017, το Συμβούλιο Υπουργών της Ισπανίας εξέδωσε ένα Διάταγμα, σύμφωνα με το οποίο γινόταν προσπάθεια για να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις στο λιμενικό σύστημα της χώρας, το οποίο και έγινε αποδεκτό στις 18 Μαΐου 2017, από το Κοινοβούλιο της χώρας. Οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων προέβησαν εκ νέου σε απεργιακές κινητοποιήσεις τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Τελικά, οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων στα λιμάνια ήρθαν σε συμφωνία με την Anesco (Αsociación de Empresas Estibadoras), την ένωση εταιρειών φορτοεκφόρτωσης, η οποία εγγυήθηκε ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις μετά την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/ALBERT OLIVE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ