Αύξηση παραγγελιών σε δεξαμενόπλοια και bulkers

Αύξηση παραγγελιών σε δεξαμενόπλοια και bulkers

292
Αύξηση παραγγελιών σε δεξαμενόπλοια και bulkers

Σύμφωνα με έρευνα της BIMCO, το τρέχον έτος έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση στα συμβόλαια ναυπήγησης νέων πλοίων, κυρίως δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, συγκριτικά με το 2016.

Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχει παρατηρηθεί αύξηση της ναυπηγικής δραστηριότητας κατά 20% σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, με τις παραγγελίες για νέα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο να έχουν ανέλθει σε 19,6 εκατ. DWT, από τις αρχές του 2017 έως και σήμερα.

Ενδεικτικά, τον Ιούνιο του 2017, έχουν γίνει παραγγελίες για 22 δεξαμενόπλοια παγκοσμίως, χωρητικότητας 2,6 εκατ. DWT, εκ των οποίων τα 1,9 εκατ. DWT αφορούν crude oil tankers, κατηγορίας suezmax και τα 0,7 εκατ. DWT αφορούν product tankers.

Έχει ενδιαφέρον ότι το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχουν γίνει παραγγελίες για crude oil tankers, χωρητικότητας 11,8 εκατ. DWT, εκ των οποίων το 71% αφορούσε 27 δεξαμενόπλοια κατηγορίας VLCC (8,5 εκατ. DWT), ενώ έπονται τα πλοία κατηγορίας suezmax (2,2 εκατ. DWT) και τα aframaxes (1,1, εκατ.).

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο αριθμός των παραγγελιών για νέα VLCCs το πρώτο πεντάμηνο του 2017 είναι ο υψηλότερος που έχει καταγραφεί από το πρώτο πεντάμηνο του 2008.

Ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, επισημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει σωστή διαχείριση της υπερπροσφοράς πλοίων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, ούτως ώστε να μην επέλθει μεγάλη ανισορροπία στην παγκόσμια ναυλαγορά, λόγω της μειωμένης ζήτησης, όπως συνέβη στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Σε ό,τι αφορά την αγορά του dry bulk shipping, οι ναυπηγήσεις για το πρώτο πεντάμηνο του 2017 έχουν ανέλθει σε 4,5 εκατ. DWT, εκ των οποίων τα 2 εκατ. DWT αφορούν panamaxes, τα 1,6 εκατ. DWT capesizes, τα 0,7 εκατ. DWT handymaxes και τα 0,2 εκατ. DWT πλοία, κατηγορίας handysize.

web2017-06b newbuild contracts

Φωτό: dhtankers.com