
Το «Color Hybrid», υβριδικό πλοίο ακτοπλοϊκών μεταφορών, κέρδισε το βραβείο για το πλοίο επόμενης γενιάς στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Nor- Shipping 2017». Πρόκειται για ένα πλοίο με μεταφορική ικανότητα 2.000 επιβατών και 500 οχημάτων. Το βραβείο παραδόθηκε στον κ. Trond Kleivdal, CEO της νορβηγικής εταιρείας Color Line, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο το σχέδιο της εταιρείας να ενισχύσει περαιτέρω την θέση της στην επιβατικό τομέα της χώρας.
Το «Color Hybrid», μήκους 120 μ., βρίσκεται υπό ναυπήγηση στα νορβηγικά ναυπηγεία Ulstein Verft και αναμένεται να γίνει η παράδοσή του μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο, εφοδιασμένο με μπαταρίες, οι οποίες μπορούν να φορτίζονται, είτε μέσω καλωδίων κατά την αγκυροβόληση του πλοίου σε λιμάνια, είτε μέσω γεννητριών του πλοίου όταν αυτό θα βρίσκεται εν πλω. Η συνολική ισχύς των 5-MWh , παραγόμενη από τις μπαταρίες, θα μπορεί να εφοδιάζει το πλοίο με ενέργεια για ελιγμούς και πλεύση του πλοίου έχοντας ταχύτητα έως και 12 κόμβους, για περίπου 60 λεπτά.
Το πλοίο θα εξυπηρετεί τη γραμμή Sandefjord and Strømstad και πρόκειται να χρησιμοποιεί τις μπαταρίες του μόνο κατά τον κατάπλου και τον απόπλου από τα νορβηγικά φιόρδ. Με τον υβριδικό σχεδιασμό του το πλοίο δεν θα εκπέμπει αέριους ρύπους, οποιασδήποτε κατηγορίας, ενώ θα παράγει πολύ μικρό θόρυβο κατά τις νυχτερινές του προσεγγίσεις στα νορβηγικά φιόρδ.
Το παράδειγμα της Νορβηγίας θα πρέπει να κινητοποιήσει την ελληνική πολιτεία και τις λιμενικές αρχές στα νησιά μας για την δημιουργία υποδομών για τα πλοία της ακτοπλοΐας και την παροχή πράσινης ενέργειας (από θαλάσσια αιολικά πάρκα).
Επιπλέον, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να εκπονήσουν μελέτες και επιχειρηματικά σχέδια για την εγκατάσταση μπαταριών στα υπάρχοντα πλοία ακόμα και αν είναι εις βάρος της ωφέλιμης χωρητικότητάς τους, εφόσον μπορούν να λύσουν με αυτόν τον τρόπο το πρόβλημα των ρύπων από τα νέα καύσιμα, χωρίς να υποστούν την πίεση του θεσμικού πλαισίου στο μέλλον με περαιτέρω περιορισμούς ή υποχρεώσεις.
Φωτό: colorline.no
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ