
Dry
Η αγορά του ξηρού φορτίου αυτήν την εβδομάδα χαρακτηρίζεται από συνεχόμενη μείωση στους ναύλους, γεγονός που αποδίδεται σε περιόδους διακοπών σε ορισμένες χώρες, στην περίοδο των θερινών μουσώνων που ξεκίνησε και επιπρόσθετα στην κλιμακούμενη κρίση που λαμβάνει χώρα στη Μέση Ανατολή. Οι ναύλοι στα Capesize πλοία έχουν μειωθεί περίπου σε $12.500/pdpr για βραχυχρόνιες περιόδους και σε $14.000/ pdpr για ετήσια διάρκεια. Η αγορά των Panamax πλοίων βρίσκεται στα ίδια επίπεδα τον τελευταίο καιρό, με τους ναύλους να ανέρχονται σε $9.250/pdpr για δρομολόγια Ατλαντικού και σε $7.750/pdpr για δρομολόγια προς την Ανατολή. Με μικρή δραστηριότητα να έχει καταγραφεί στην αγορά των Handy πλοίων, οι τιμές των ναύλων παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Wet
Η ένταση στη Μέση Ανατολή είχε ως αποτέλεσμα οι αραβικές χώρες να αναστείλουν τις εναέριες, χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές από και προς το Κατάρ και να θέσουν κάποιους περιορισμούς στη ναυτιλία. Παρ’ όλα αυτά οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από το Κατάρ συνεχίζονται καθώς δεξαμενόπλοια φορτώνουν πετρέλαιο από την χώρα αλλά και από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι ναυλωτές δεν είναι ακόμα σίγουροι για τον αντίκτυπο των περιορισμών, όμως όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προσπαθούν να λάβουν προληπτικά μέτρα, αναζητώντας παραδείγματος χάρη μικρότερα δεξαμενόπλοια για να φορτώνουν και να μεταφέρουν μόνο φορτία από το Κατάρ. Στις χρονοναυλώσεις τα πλοία κατηγορίας Handy και MR2 επιτυγχάνουν ναύλους ύψους $11.500 και $12.500, αντίστοιχα, για ετήσιας διάρκειας ναυλώσεις. Οι ναύλοι για τα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας παραμένουν σταθεροί.
Φωτό: alibrashipping.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ