
Έχουν αρχίσει πλέον να είναι εμφανείς οι συνέπειες σε μεγάλες ναυτιλιακές από την κρίση στο Κατάρ, ενώ γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα αναφέρουν ότι τα απόνερα της κρίσης έχουν αρχίσει να φτάνουν μέχρι και το Αμβούργο.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η γερμανική Hapag-Lloyd με δεδομένο πως τόσο το Κατάρ όσο και η Σαουδική Αραβία, μέσω των κρατικών επενδυτικών ταμείων τους, είναι μεγαλομέτοχοι στην γερμανική ναυτιλιακή και μάλιστα με εκπροσώπηση και στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά το Κατάρ, μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης Hapag-Lloyd και UASC, κατέχει πλέον το 14,4% της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σχεδόν το ίδιο ποσοστό που κατέχει και η πόλη του Αμβούργου, ενώ η Σαουδική Αραβία κατέχει ένα σχετικά μικρότερο ποσοστό.
Βέβαια, από την πλευρά της Hapag-Lloyd δεν γίνεται προς το παρόν κανένα σχόλιο για τις εξελίξεις στον Περσικό Κόλπο. Ωστόσο, εκφράζεται ο φόβος πως σύντομα η διαφορά μεταξύ Κατάρ και Σαουδικής Αραβίας θα φτάσει μέχρι τα κεντρικά γραφεία της Hapag-Lloyd στο Αμβούργο, χωρίς να μπορεί κανείς να προβλέψει τις συνέπειες που μία πιθανή «σύγκρουση» των δύο μερών μπορεί να έχει για το μέλλον της ίδιας της Hapag-Lloyd. Και αυτό γιατί η εταιρεία έχει σχεδιάσει στο επόμενο διάστημα, όπως αναφέρει το γερμανικό δίκτυο «NDR» να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, με συμμετοχή τόσο του Κατάρ όσο και της Σαουδικής Αραβίας και με στόχο τη μείωση των χρεών της.
Το ερώτημα, λοιπόν, που πλέον κυριαρχεί στους ναυτιλιακούς κύκλους του Αμβούργου είναι το ποιες θα είναι οι συνέπειες τόσο για την Hapag-Lloyd, μετά τη συγχώνευσή της με την United Arab Shipping Company, όσο και για την γερμανική ναυτιλία, γενικότερα, εάν η σύγκρουση Κατάρ και Σαουδικής Αραβίας οδηγηθεί στα άκρα.
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ