Μεγάλες οι προκλήσεις για την Hapag-Lloyd λόγω Κατάρ

Μεγάλες οι προκλήσεις για την Hapag-Lloyd λόγω Κατάρ

187
Μεγάλες οι προκλήσεις για την Hapag-Lloyd λόγω Κατάρ

Έχουν αρχίσει πλέον να είναι εμφανείς οι συνέπειες σε μεγάλες ναυτιλιακές από την κρίση στο Κατάρ, ενώ γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα αναφέρουν ότι τα απόνερα της κρίσης έχουν αρχίσει να φτάνουν μέχρι και το Αμβούργο.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η γερμανική Hapag-Lloyd με δεδομένο πως τόσο το Κατάρ όσο και η Σαουδική Αραβία, μέσω των κρατικών επενδυτικών ταμείων τους, είναι μεγαλομέτοχοι στην γερμανική ναυτιλιακή και μάλιστα με εκπροσώπηση και στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Σε ό,τι αφορά το Κατάρ, μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης Hapag-Lloyd και UASC, κατέχει πλέον το 14,4% της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σχεδόν το ίδιο ποσοστό που κατέχει και η πόλη του Αμβούργου, ενώ η Σαουδική Αραβία κατέχει ένα σχετικά μικρότερο ποσοστό.

Βέβαια, από την πλευρά της Hapag-Lloyd δεν γίνεται προς το παρόν κανένα σχόλιο για τις εξελίξεις στον Περσικό Κόλπο. Ωστόσο, εκφράζεται ο φόβος πως σύντομα η διαφορά μεταξύ Κατάρ και Σαουδικής Αραβίας θα φτάσει μέχρι τα κεντρικά γραφεία της Hapag-Lloyd στο Αμβούργο, χωρίς να μπορεί κανείς να προβλέψει τις συνέπειες που μία πιθανή «σύγκρουση» των δύο μερών μπορεί να έχει για το μέλλον της ίδιας της Hapag-Lloyd. Και αυτό γιατί η εταιρεία έχει σχεδιάσει στο επόμενο διάστημα, όπως αναφέρει το γερμανικό δίκτυο «NDR» να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, με συμμετοχή τόσο του Κατάρ όσο και της Σαουδικής Αραβίας και με στόχο τη μείωση των χρεών της.

Το ερώτημα, λοιπόν, που πλέον κυριαρχεί στους ναυτιλιακούς κύκλους του Αμβούργου είναι το ποιες θα είναι οι συνέπειες τόσο για την Hapag-Lloyd, μετά τη συγχώνευσή της με την United Arab Shipping Company, όσο και για την γερμανική ναυτιλία, γενικότερα, εάν η σύγκρουση Κατάρ και Σαουδικής Αραβίας οδηγηθεί στα άκρα.

Φωτό: hapag-lloyd.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.