
Η λιμενική συμφόρηση που έχει καταγραφεί σε λιμάνια της Κίνας, όπως της Σαγκάης, από τις αρχές του περασμένου Απριλίου, έχει προκαλέσει προβλήματα και καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση κυρίως των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό έχει ως συνέπεια αρκετές εταιρείες να λειτουργούν με αυξημένες ταχύτητες τα πλοία τους προκειμένου να καλύψουν τον χαμένο χρόνο, ενώ άλλες επιλέγουν να επωμιστούν το κόστος της καθυστέρησης προκειμένου να αποφύγουν το πρόσθετο κόστος καυσίμων που συνεπάγεται η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων. Επίσης πολλά είναι εκείνα τα πλοία που αναπρογραμματίζουν τα δρομολόγιά τους και προσεγγίζουν άλλους τερματικούς σταθμούς της Κίνας, για να εξυπηρετηθούν μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Οι λιμενικές αρχές της Σαγκάης απέδωσαν τις λιμενικές συμφορήσεις στον ανασχηματισμό των μεγάλων συμμαχιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έλαβε χώρα την 1η Απριλίου, οι οποίες από τέσσερις συμμαχίες έγιναν τρεις. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάζει σημαντικά την κίνηση στα λιμάνια της Κίνας μέχρι και τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με τον κ. Xu Jianhua, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Ναυτιλιακών Σπουδών της Σαγκάης, το λιμάνι της Σαγκάης ήδη εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο φορτίων από την παραγωγική του δυναμικότητα. Επιπλέον ο ίδιος πρότεινε να αναλάβουν και άλλα λιμάνια της Κίνας, όπως αυτό της Taicang, την εξυπηρέτηση των φορτίων του εγχώριου εμπορίου της Ασίας, για να αποσυμφορηθεί η κίνηση σε ορισμένα λιμάνια της χώρας.
Ένας ακόμη παράγοντας που συμβάλλει στην αυξημένη λιμενική κίνηση της Κίνας, σύμφωνα με εκπρόσωπο της China Shippers Association, είναι η αύξηση του εμπορίου της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία, το πρώτο τετράμηνο του 2017, η συνολική αξία των εισαγωγών και των εξαγωγών της Κίνας αυξήθηκε κατά 20,3%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους. Τέλος, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν, όπως η ομίχλη και οι βροχοπτώσεις, έχουν συμβάλλει στην καθυστέρηση των λιμενικών εργασιών.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/WU HONG
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ