Νέο λογισμικό που περιορίζει τις εκπομπές σωματιδίων οξειδίων του αζώτου

Νέο λογισμικό που περιορίζει τις εκπομπές σωματιδίων οξειδίων του αζώτου

213
Νέο λογισμικό που περιορίζει τις εκπομπές σωματιδίων οξειδίων του αζώτου

‘Ένας ερευνητής από το Πολυτεχνείο της Δανίας (DTU) ανέπτυξε σε συνεργασία με την MAN Diesel & Turbo ένα νέο λογισμικό το οποίο περιορίζει τις εκπομπές σωματιδίων οξειδίων του αζώτου (NΟx) και τον σχηματισμό μαύρου καπνού από τα πλοία. Η συγκεκριμένη εφεύρεση θα εφαρμοστεί σε νέους θαλάσσιους κινητήρες από το τέλος του 2017.
Οι κανονισμοί που αφορούν τις εκπομπές NΟx έχουν γίνει αυστηρότεροι τα τελευταία χρόνια. Η MAN Diesel & Turbo χρησιμοποιεί την τεχνολογία EGR, με την οποία ένα μέρος των καυσαερίων ανακυκλώνεται στον κινητήρα ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές NOx. Είναι ζωτικής σημασίας στο πλαίσιο αυτό η ανακύκλωση να πραγματοποιείται με την σωστή ποσότητα καυσαερίων έτσι ώστε να ανακυκλώνεται αρκετή ποσότητα για να μειωθεί ο σχηματισμός NOx αλλά και να υπάρχει αρκετό οξυγόνο για την καύση του καυσίμου, εμποδίζοντας έτσι την δημιουργία μαύρου καπνού όταν το πλοίο επιταχύνει ή επιβραδύνει, σύμφωνα με το DTU.
Ο κ.Kræn Vodder Nielsen, διδακτορικός φοιτητής στο DTU ανέφερε σχετικά με το πρόγραμμα: « Ανακάλυψα ότι οι ακαδημαϊκές μέθοδοι σχετικά με τον έλεγχο ενός κινητήρα πλοίου με τεχνολογία EGR ήταν αρκετά περίπλοκες. ‘Ετσι μου έγινε γρήγορα σαφές ότι έπρεπε να αναπτύξω ένα απλό μοντέλο το οποίο να περιλαμβάνει μόνο το κρίσιμο μέρος του συστήματος που θέλαμε να βελτιώσουμε. Από εκεί, αναπτύξαμε ένα νέο σύστημα ελέγχου το οποίο συντονίζει την ανακυκλοφορία και την έγχυση του καυσίμου χωρίς να απαιτείται υπερβολική ρύθμιση των άλλων τμημάτων του συστήματος.»
Ο κ.Kræn Vodder Nielsen κατάφερε να αναπτύξει μια νέα υπερσύγχρονη τεχνολογία ελέγχου η οποία δοκιμάστηκε σε αρκετούς κινητήρες πλοίων κατά την διάρκεια του προγράμματος και εμποδίζει τον σχηματισμό του μαύρου καπνού χωρίς να επηρεάζει την ευελιξία του πλοίου. Ο κ.Kræn Vodder Nielsen εργάζεται τώρα στην MAN Diesel & Turbo, όπου βοηθά στην ολοκλήρωση του λογισμικού, ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί σε νέους κινητήρες από το τέλος του έτους.