
Τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Κορέας, όπως η Hyundai Heavy Industries, η Samsung Heavy Industries και η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, στοχεύουν στην αύξηση των ναυπηγικών τους δραστηριοτήτων, για να μπορέσουν να επιβιώσουν και κατά δεύτερον να καταγράψουν κέρδη το τρέχον έτος.
Ήδη από το περασμένο έτος άρχισε να αντιστρέφεται η αρνητική εικόνα που εμφάνιζαν τα κορεάτικα ναυπηγεία, καθώς καταγράφηκε μείωση στις ζημιές τους, ενώ για το 2017 στόχος είναι η περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών τους μεγεθών. Η Samsung Heavy Industries (SHI) από τις αρχές του έτους είχε θέσει ως στόχο να αυξήσει την αξία του βιβλίου παραγγελιών της, από $5,3 δις που ήταν το 2016 σε $6 δις το τρέχον έτος. Τον περασμένο Ιανουάριο ήταν το πρώτο κορεάτικο ναυπηγείο που δέχτηκε την πρώτη παραγγελία του έτους για μια πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου, κόστους $1,27 δις και μέχρι τα τέλη του Μαρτίου η SHI είχε δεχτεί σημαντικό αριθμό παραγγελιών για πλοία μεταφοράς LNG αλλά και κατανάλωσης καυσίμου LNG.
Η Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) έχοντας προβλήματα ρευστότητας έχει καταφύγει στη λήψη δανείων από κρατικές κορεάτικες τράπεζες. Η DSME μέσα από την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, την αναδιάρθρωση του χρέους της, την περικοπή θέσεων εργασίας και την πώληση μέρους των περιουσιακών της στοιχείων στοχεύει στη βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών για το 2017. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, το πρώτο τρίμηνο του 2017 η DSME κατέγραψε κέρδη $258,1 εκατ., σε σχέση με τις ζημιές ύψους $33,7 εκατ. για την αντίστοιχη περίοδο του 2016.
Κέρδη για το πρώτο τρίμηνο του 2017 κατέγραψε και η Hyundai Heavy Industries (HHI), τα οποία ανήλθαν σε $409,6 εκατ., αύξηση κατά 89,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016, όταν και κατέγραψε κέρδη ύψους $216,2 εκατ. Υψηλόβαθμα στελέχη της ΗΗΙ αποδίδουν την κερδοφορία της εταιρείας τόσο στις αυξανόμενες ναυπηγήσεις πλοίων υψηλής τεχνολογίας, τομέας όπου η εταιρεία έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όσο και στις προσπάθειες μείωσης των λειτουργικών της εξόδων. Έχει ενδιαφέρον ότι μέχρι και τον Απρίλιο η HHI έχει δεχτεί 39 παραγγελίες, αξίας $2,3 δις, ο μεγαλύτερος αριθμός παραγγελιών που έχει καταγραφεί τα τελευταία τρία έτη στην περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/BARBARA WALTON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ