Περίεργη βύθιση πλοίου στο Νότιο Ατλαντικό

Περίεργη βύθιση πλοίου στο Νότιο Ατλαντικό

4153
Περίεργη βύθιση πλοίου στο Νότιο Ατλαντικό

Του καπετάν Γιώργου Γεωργούλη

Το τεράστιο πλοίο μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος (Very Large Ore Carrier – VLOC) “M/V STELLAR DAISY” βυθίστηκε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες στη μέση του Νότιου Ατλαντικού με 22 από τα 24 μέλη του πληρώματος να αγνοούνται.
Το 24 ετών υπό σημαία Marshall Islands, πλοιοκτησίας και διαχείρισης της N. Κορεατικής εταιρίας Polaris Shipping, μήκους 322 μέτρων, νεκρού βάρους 266.141 τόνων πλοίο μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος (Very Large Ore Carrier – VLOC) “M/V STELLAR DAISY” βυθίστηκε στον Νότιο Ατλαντικό Ωκεανό περίπου 1500 μίλια μακριά από την πλησιέστερη στεριά. Το πλοίο είχε αναχωρήσει από την Βραζιλία με προορισμό την Κίνα στις 26 Μαρτίου με φορτίο σιδηρομεταλλεύματος και 24 άτομα πλήρωμα.
Στις 31 Μαρτίου, ένα μέλος του πληρώματος έστειλε μήνυμα στην διαχειρίστρια εταιρία σύμφωνα με το οποίο στο πλοίο εισέρχονταν νερά στην αριστερή πλευρά και έπαιρνε γρήγορα κλίση. Η εταιρεία μετά τη λήψη του μηνύματος προσπάθησε να επικοινωνήσει με το πλοίο, αλλά όλες οι προσπάθειες απέτυχαν.
Οι αρχές της Ουρουγουάης και Βραζιλίας ειδοποιήθηκαν για τη διενέργεια έρευνας και διάσωσης μετά από τη λήψη δορυφορικού σήματος έκτακτης ανάγκης (EPIRB) από το «Stellar Daisy». Στην επιχείρηση συμμετείχαν και τέσσερα παραπλέοντα πλοία στην περιοχή που εστάλη το σήμα ενώ η Πολεμική Αεροπορία της Βραζιλίας απέστειλε αεροσκάφος από το Ρίο ντε Τζανέιρο.
Την 1η Απριλίου, το Ναυτικό της Ουραγουάης ανέφερε ότι εντοπίσθηκε μια γυαλάδα πετρελαίου και απομεινάρια του πλοίου, μαζί με ισχυρή μυρωδιά καυσίμου. Λίγο αργότερα δύο σωσίβιες σχεδίες εντοπίστηκαν από τα εμπορικά παραπλέοντα πλοία και επιβεβαιώθηκε ότι ανήκαν στο « Stellar Daisy». Δύο από τα 24 του πληρώματος βρέθηκαν μέσα στις σωσίβιες σχεδίες ενώ μέχρι και σήμερα η αναζήτηση συνεχίζεται για τα υπόλοιπα 22 μέλη του πληρώματος που αγνοούνται.
Οι πρώτες πληροφορίες δείχνουν ότι προφανώς το «Stellar Daisy» βυθίστηκε λόγω απώλειας ευστάθειας. Το ερώτημα όμως που παραμένει είναι:
Για ποίο λόγο το πλοίο έχασε την ευστάθεια του;
Πολλές θεωρίες ήδη προσπαθούν να εξηγήσουν την απώλεια ευστάθειας . Κατά τη γνώμη μας δύο είναι οι επικρατέστερες:
Α. Λόγω κακών καιρικών συνθηκών αλλά και της ηλικίας του πλοίου δημιουργήθηκε κράκ(άνοιγμα) στο εξωτερικό περίβλημα του πλοίου, εισήλθαν νερά με αποτέλεσμα την κλίση του, τη δημιουργία ελεύθερων επιφανειών και τελικά την ανατροπή του . Η θεωρία ισχυροποιείται και από το χρόνο που είχε το πλήρωμα να αντιδράσει ώστε να υπάρχουν διασωθέντες αλλά και από το μήνυμα που εστάλη στην εταιρία.
Β. η υγροποίηση του σιδηρομεταλλεύματος λόγω υγρασίας και συνεχών κλίσεων του πλοίου από τις κακές καιρικές συνθήκες. Η θεωρία αυτή υπολείπεται καθώς σε τέτοιες περιπτώσεις η απώλεια ευστάθειας και η ανατροπή είναι υπόθεση λεπτών.
Σε κάθε περίπτωση είναι σχεδόν αδιανόητο πλοία τέτοιου μεγέθους και κατασκευής να βυθίζονται με πιθανά πολύ βαρύ τίμημα για την παγκόσμια ναυτιλιακή οικογένεια. Η προσευχή της ναυτιλιακής οικογένειας για την ανεύρεση και διάσωση των ναυαγών.

 

Φωτο: Marinetraffic.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.