
H κρατική εταιρεία αερίου και πετρελαίου της Πολωνίας – PGNiG ανακοίνωσε πως ήλθε σε συμφωνία με την Qatargas για αύξηση των ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου, με τις οποίες ήδη προμηθεύει η Qatargas την πολωνική εταιρεία μέσω του τερματικού σταθμού του Swinoujscie.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η PGNiG, η Qatargas θα αυξήσει τον όγκο του LNG με τον οποίο προμηθεύει την πολωνική εταιρεία σε δύο εκατ. τόνους ετησίως (MTPA), που ισοδυναμεί με περίπου 2,7 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου μετά την επαναεριοποίηση. Η νέα συμφωνία θα τεθεί σε ισχή την 1η Ιανουαρίου 2018 και θα διαρκέσει για δεκαέξι χρόνια, έως τον Ιούνιο του 2034.
Το LNG θα παρέχεται στην Πολωνία από τη μονάδα Qatar Liquefied Gas Company Limited (3) (“Qatargas 3”), μία κοινοπραξία μεταξύ της Qatar Petroleum, της ConocoPhillips και της Mitsui & Co. Ltd. Τα φορτία LNG θα μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς LNG «Q-Flex» προς τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου Swinoujscie της Πολωνίας.
Σχολιάζοντας τη νέα συμφωνία, ο Khalid Bin Khalifa Al-Thani, διευθύνων σύμβουλος, Qatargas, δήλωσε πως η Qatargas επιδιώκει την περαιτέρω σύσφιξη των εμπορικών της σχέσεων με την πολωνική PGNIG, με αύξηση των παραδόσεων LNG, ενώ παραμένει σταθερή η δέσμευσή της για ικανοποίηση των πελατών της μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Από την δική του πλευρά ο Maciej Woźniak, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου PGNiG, τόνισε ότι η νέα συμφωνία μεταξύ PGNiG και Qatargas συνιστά ένα ουσιαστικό βήμα για την εμβάθυνση της στενής συνεργασίας των δύο μερών, ενώ επιβεβαιώνεται και η δέσμευση της Qatargas στα σχέδια της Πολωνίας να καταστεί η χώρα κόμβος LNG για ολόκληρη την ανατολική Ευρώπη.
Φωτό: polskielng.pl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ