
H κρατική εταιρεία αερίου και πετρελαίου της Πολωνίας – PGNiG ανακοίνωσε πως ήλθε σε συμφωνία με την Qatargas για αύξηση των ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου, με τις οποίες ήδη προμηθεύει η Qatargas την πολωνική εταιρεία μέσω του τερματικού σταθμού του Swinoujscie.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η PGNiG, η Qatargas θα αυξήσει τον όγκο του LNG με τον οποίο προμηθεύει την πολωνική εταιρεία σε δύο εκατ. τόνους ετησίως (MTPA), που ισοδυναμεί με περίπου 2,7 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου μετά την επαναεριοποίηση. Η νέα συμφωνία θα τεθεί σε ισχή την 1η Ιανουαρίου 2018 και θα διαρκέσει για δεκαέξι χρόνια, έως τον Ιούνιο του 2034.
Το LNG θα παρέχεται στην Πολωνία από τη μονάδα Qatar Liquefied Gas Company Limited (3) (“Qatargas 3”), μία κοινοπραξία μεταξύ της Qatar Petroleum, της ConocoPhillips και της Mitsui & Co. Ltd. Τα φορτία LNG θα μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς LNG «Q-Flex» προς τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου Swinoujscie της Πολωνίας.
Σχολιάζοντας τη νέα συμφωνία, ο Khalid Bin Khalifa Al-Thani, διευθύνων σύμβουλος, Qatargas, δήλωσε πως η Qatargas επιδιώκει την περαιτέρω σύσφιξη των εμπορικών της σχέσεων με την πολωνική PGNIG, με αύξηση των παραδόσεων LNG, ενώ παραμένει σταθερή η δέσμευσή της για ικανοποίηση των πελατών της μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Από την δική του πλευρά ο Maciej Woźniak, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου PGNiG, τόνισε ότι η νέα συμφωνία μεταξύ PGNiG και Qatargas συνιστά ένα ουσιαστικό βήμα για την εμβάθυνση της στενής συνεργασίας των δύο μερών, ενώ επιβεβαιώνεται και η δέσμευση της Qatargas στα σχέδια της Πολωνίας να καταστεί η χώρα κόμβος LNG για ολόκληρη την ανατολική Ευρώπη.
Φωτό: polskielng.pl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ