
Σύμφωνα με το δείκτη της Drewry «World Container Index», παρατηρήθηκε ότι οι ναύλοι στα δρομολόγια Βόρειας Ευρώπης-Κίνας αυξήθηκαν κατά 45% την περασμένη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, οι ναύλοι για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Ρότερνταμ προς το λιμάνι της Σαγκάης ανήλθαν από τα $740 στα $1.076/ εμπορευματοκιβώτιο διαστάσεων 40 ποδών, την περασμένη εβδομάδα.
Πηγές της Drewry αναφέρουν ότι οι υψηλοί ναύλοι οφείλονται στην πληρότητα των πλοίων και στο γεγονός ότι οι μεταφορείς ζητάνε υψηλότερους ναύλους για την μεταφορά των φορτίων. Σύμφωνα με την Drewry είναι εξαιρετικά ασύνηθες να καταγράφονται τόσο υψηλοί ναύλοι στη διαδρομή Βόρειας Ευρώπης- Ασίας, καθώς τα containerships σε αυτές τις διαδρομές συνήθως έχουν πληρότητα μικρότερη από το 70% της μεταφορικής τους ικανότητας.
Από την άλλη πλευρά, οι ναύλοι στη διαδρομή Κίνας- Βόρειας Ευρώπης φαίνεται να σταθεροποιούνται, με τη μέση τιμή να κινείται στα επίπεδα των $1.643/ εμπορευματοκιβώτιο διαστάσεων 40 ποδών, συγκριτικά με τα $1.756 που είχαν καταγραφεί πριν από 2 εβδομάδες και τα $2.212 στις 12 Ιανουαρίου 2017.
Την περασμένη εβδομάδα ο «World Container Index» της Drewry, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τους ναύλους από 11 δρομολόγια από και προς την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα, κατέγραψε αύξηση στους ναύλους άνω του 110%, συγκριτικά με τους ναύλους της αντίστοιχης περιόδου του 2016, όταν η αγορά των containerships, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση της Drewry, βρισκόταν εν μέσω «πολέμου ναύλων» και αντιμετώπιζε μειωμένο όγκο συναλλαγών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης «World Container Index» της Drewry, αποτελεί έναν ανεξάρτητο δείκτη ο οποίος χρησιμοποιείται από πολλές εταιρείες κατά την κατάρτιση των ναυλοσυμφώνων. Κατά συνέπεια, η αλματώδης αύξηση των ναύλων που αφορούν στα δρομολόγια Νότιας Ευρώπης-Ασίας θα επιφέρει αύξηση και στις τιμές των ναύλων σε όσα ναυλοσύμφωνα πρόκειται να υπογραφούν τις επόμενες εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ