Η Hanjin Shipping δημιουργεί κρίση με παγκόσμιες προεκτάσεις

Η Hanjin Shipping δημιουργεί κρίση με παγκόσμιες προεκτάσεις

704
Η Hanjin Shipping δημιουργεί κρίση με παγκόσμιες προεκτάσεις

Η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας πλήττεται βαριά από την πτώχευση της εταιρείας Hanjin, καθώς ναυτιλιακές εταιρίες παγκόσμιου βεληνεκούς εμφανίζονται απρόθυμες να προχωρήσουν σε ναυπηγήσεις νέων πλοίων και συγχρόνως αναβάλουν την εκτέλεση όσων παραγγελιών είχαν τοποθετήσει τα προηγούμενα έτη.
Ο λόγος που οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν προχωρούν σε παραγγελίες νέων πλοίων είναι ότι τους συμφέρει περισσότερο να ναυλώσουν πλοία που διαχειριζόταν πριν την χρεοκοπία της η εταιρεία Hanjin Shipping, τα οποία πλέον ναυλώνονται σε πολύ χαμηλές τιμές. Μια από τις εταιρείες που επέλεξε να ναυλώσει πλοία της Hanjin Shipping, αντί να προχωρήσει σε ναυπηγήσεις πλοίων, είναι η Maersk Line.
Η τελευταία τον Ιούλιο του 2015 είχε παραγγείλει στο ναυπηγείο της Hyundai Heavy Industries εννιά containerships 14.000 TEUs, μια παραγγελία ύψους $1,1 δις. Η παράδοση των νεοναυπηγηθέντων πλοίων αναμενόταν να γίνει μέχρι το τέλος του 2017, όμως η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία αποφάσισε να παραλάβει μόλις τα μισά από τα containerships φέτος, αναβάλλοντας την παράδοση των υπόλοιπων για το 2018.
Λόγω των οικονομικών ζημιών ύψους $376 εκατ. που υπέστη η Maersk Line το περασμένο έτος, η εταιρεία επιχειρεί να μειώσει τα έξοδά της και τις πληρωμές που αφορούν ναυπηγήσεις νέων πλοίων. Γι’αυτόν τον λόγο η Maersk Line έχει ναυλώσει πλοία από τις εταιρείες Danaos, Kmarin και Seaspan που πριν ήταν ναυλωμένα στη Hanjin Shipping. Η κρίση της ναυπηγικής βιομηχανίας δεν αφορά μόνο τα ναυπηγεία της Κορέας, αλλά έχει και παγκόσμιες προεκτάσεις.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Clarkson Research, οι παγκόσμιες παραγγελίες πλοίων άνω των 8.000 TEUs υποχώρησαν στα $500 εκατ., σε σύγκριση με τα $16 δις το 2015. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως από τον Ιούλιο του 2016 έως και τον περασμένο Ιανουάριο δεν έχουν γίνει παραγγελίες για πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 8.000 TEUs.