
Ένα πολύ καλό 4ο τρίμηνο, όπου περιορίστηκαν οι ζημίες ενώ υπήρξε και αύξηση του κύκλου εργασιών της, κατέγραψε η Safe Bulkers Inc., συμφερόντων του κ. Πόλυ Χατζηιωάννου, ανακοινώνοντας τα ετήσια και τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα της. Ωστόσο, στο σύνολο του έτους η εταιρεία εμφάνισε μείωση στον κύκλο εργασιών και διεύρυνση των ζημιών της σε σχέση με το 2015.
Αναλυτικότερα, για το 4ο τρίμηνο του 2016, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα $31,7 εκατ. αυξημένος κατά 6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, οπότε και είχε φτάσει τα $29,9 εκατ. ενώ οι ζημίες περιορίστηκαν σημαντικά στα $4,6 εκατ. έναντι $29,9 εκατ. το 2015. Στο σύνολο του έτους, ο κύκλος εργασιών εμφάνισε μείωση της τάξης του 14% και ανήλθε σε $109,8 εκατ. ($127,3 εκατ. το 2015), ενώ οι ζημίες για το 2016 έφτασαν τα $56 εκατ. ($47,9 εκατ. το 2015). Η συνολική ρευστότητα της εταιρείας αγγίζει τα $104,8 εκατ. σε μετρητά και καταθέσεις.
Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι εντός του 2017 παρέλαβε δύο νεότευκτα πλοία Kamsarmax, χωρητικότητας 82.000dwt και 81.600dwt, εκ των οποίων το 2ο πωλήθηκε απευθείας στον κ. Πόλυ Χατζηιωάννου.
Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο 38 πλοίων ξηρού φορτίου (14 Panamax, 9 Kamsarmax, 12 post-Panamax και 3 Capesize), με μέσο όρο ηλικίας τα 6,6 έτη και με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 3,421 εκατ. dwt.
Ο Πρόεδρος της εταιρείας, Dr. Loukas Barmparis, σχολιάζοντας την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, ανέφερε ότι «αν και οι ναυλώσεις βελτιώθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2016 από τα ιστορικά χαμηλά, παραμένουν ακόμα σε μη κερδοφόρα επίπεδα. Κατά το 2016, πετύχαμε θετικές ταμειακές ροές ενισχυόμενοι από τα χαμηλά λειτουργικά κόστη, τα οποία ανήλθαν σε $3.698/πλοίο, συμφώνως προς τις προσπάθειες μας για μειώσεις σε αυτά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ενισχύσαμε επίσης τη ρευστότητά μας μέσω της δημόσιας προσφοράς για κοινές μετοχές, το Δεκέμβριο του 2016, η οποία απέφερε $17,2 εκατ. […] Συνολικά, θεωρούμε ότι η εταιρεία μας βρίσκεται σε μια καλή θέση ώστε να ανταποκριθεί σε πιθανές διαρκείς αναταράξεις στις ναυλαγορές, ενώ παράλληλα είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί νέες ευκαιρίες όταν οι συνθήκες των ναυλαγορών αλλάξουν».
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων η τιμή της μετοχής της Star Bulk σημείωνε πτώση 2% στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας φτάνει τα $130 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ